میله پیستونی

5/5 - (14 امتیاز)

تابحال نام شمشال (میله پیستونی) به گوش شما رسیده؟ این نامی است که ممکن است در صنایع میله کرومی با آن روبرو شوید. شِمشال (به انگلیسی Bar stock) از فراورده‌های میانی نورد فولاد است که سطح مقطع آن کوچک‌تر از ۲۲۵ سانتیمتر مربع است و در صنعت برای تولید سایر محصولات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سطح مقطع آن دایره، مستطیل (مربع) یا شش‌ضلعی با عرض کمتر از ۱۵ سانتیمتر می‌باشد. در نورد فولاد به فراورده‌هایی با سطح مقطع بزرگ‌تر از ۲۲۵ س. م. شمش و به فراورده‌هایی با سطح مقطع کوچک‌تر از آن شمشال گفته می‌شود. در این مقاله به بررسی بیشتر شمشال میله پیستونی و ویژگی­ های میله ­های پیستونی خواهیم پرداخت.

این مطلب رو حتما مطالعه کنید: چرا باید از میل کروم استفاده کنیم؟

سیلندرهای هیدرولیک ذاتا مستعد سیال شدن هستند. با این حال سادگی و ویژگی­های آنها اغلب باعث می‌شود تا تولیدکنندگان به تولید آنها سوق پیدا کنند. اغلب شاید فکر بکنید که آنها همگی از یک ذخیره یا تنه ساخته میشوند. شگفت زده خواهید شد که شیطنت­ هایی در جزییات آن وجود دارد. و همه سیلندرها بطور یکسان و مساوی ساخته نمیشوند. یکی از شاخص­هایی که از آن غفلت می‌شود خود میله ­هایی است که برای ساختن میله پیستونی از آن استفاده می‌شود. در اینجا برای آشنایی بیشتر با این محصول از آدام هارت مدیر کارخانه تجهیزات هیگینسون در بورلینگتون کمک گرفته­ایم و توضیحاتی در این مورد از او جویا شدیم.

میله پیستونی با کیفیت

هارت میگوید شمشال میله پیستونی تقریبا به اندازه محصولاتی که در صنعت فولاد تولید می‌شود متفاوت است. اما بعضی از آنها بیشتر از بقیه رواج دارد. متداول ترین شمشال میله پیستونی تا به حال شمشال 75 kpsi 0.0005-in. (1/2 thou) است. که میله­ای فولادی با روکشی از کروم است.

او بیشتر اضافه میکند گزینه­های بسیار دیگری نیز وجود دارد. با یک میله پیستونی فولادی می‌توانید استحکام کششی بیشتری تا 100Kpsi در اختیار داشته باشید. و کروم نیز مقداری این میزان را قطعا افزایش میدهد. او همچنین اذعان میکند که روکشی از کروم با ضخامت­های مختلف چه تاثیری در این میزان خواهد داشت.

چرا که این موضوع برای میله­های پیشتونی بسیار اهمیت دارد چون این میله­ها بیشتر وقت خود در حال کشیده شدن هستند. همچنین لایه­ای از کروم میتواند برای این میله­ها مقاومت در برابر خوردگی نیز ایجاد کند.

شمشال (میله پیستونی)

از تکنیک­ های دیگری نیز برای افزایش استقامت میله پیستنی استفاده می‌شود. اکثر میله­های پیستونی با قطر بزرگ در فرایندی سختی آنها افزایش میابد. که به مقاومت در برابر خوردگی نیز کمک میکند. بعضا پیش آمده که مصرف کننده در استفاده از میله باعث شکستگی آن می‌شود. این مواد قدرتمند باعث افزایش طول عمر میله­ ها می‌شود.

با توجه به پرداخت­هایی که روی سیلندرها انجام می‌شود. و شرایطی مثل خوردگی و در معرض نمک قرار گرفتن که باعث آسیب رسیدن به میله می‌شود. بعضا بهتر است از فولاد ضد زنگ به عنوان ماده اولیه میله استفاده شود.
هارت میگوید بعضی از مضرف کنندگان بدلیل روبرو بودن با شرایطی که دارای عوامل خوردگی است قطعا نیاز به میله­ای دارند که این خواص را داشته باشد.

در اینگونه مواقع بهتر است از فولاد ضد زنگ استفاده شود. اکثر درجه ­های مختلف فولاد میتواند روکشی از کروم داشته باشند که این خاصیت ضدخوردگی را ایجاد کند. بعد از کروم که بهترین راه حل برای این موضوع است میتوان از نیترید استفاده کرد که بسیار بادوام است. این یک فرآیند شیمایی است که طی آن مواد سخت تر شده و پوششی برای مقاومت در برابر خوردگی ایجاد می‌شود.

شمشال - میله پیستونی

سرانجام ما از هارت خواستیم تا به این سوال پاسخ دهد که طراحان و مهندسان هنگام طراحی سیلندر باید چه چیزی را بیشتر در نظر داشته باشند او اینگونه پاسخ داد:.

من میخواهم تمام مهندسان و طراحان این را بخاطر بسپارند که هر کجا ممکن است مشکل بوجود بیاید حتی با یک سوزن و یک اتفاق جزئی اما با عواقب بزرگ.

شرکت پویا استیل انواع محصولات کرومی را با استانداردهای روز دنیا به شما عرضه میکند. همچنین شما می‌توانید با ما تماس بگیرید و درباره نیاز خود قبل از خرید مشاوره رایگان دریافت کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *