فولاد و کاربرد آن در صنعت لوله کشی

امتیاز دهید.

فولاد چیست؟

فولاد بخش پیچیده از زندگی روزمره ما شده است که در ذهن خودآگاه ما ثبت نمی‌شود، ساخت و طراحی محصولات و تجهیزات بسیاری از فولادساخته می‌شود که در زندگی روزمره ما تاثیر بسزایی داشته است. با این حال، این یک دیدگاه بسیار فعلی است و به جایگاه ما محدود شده است. برای دستیابی به دیدگاهی، مایلیم به تاریخچه صنعت فولاد مدرن نگاه کنیم. فولاد آلیاژی است که از 0.2 تا 2.0 درصد کربن تشکیل شده است که تعادل آن آهن است. قبل از حدود سال 1860، فولاد یک محصول گران قیمت بود که در مقادیر کم ساخته می شد و بیشتر برای شمشیر، ابزار و کارد و چنگال استفاده می شد. تمام سازه های فلزی بزرگ از فرفورژه یا چدن ساخته شده بودند. فولادسازی در شفیلد و میدلزبرو بریتانیا متمرکز بود که بازارهای اروپا و آمریکا را تامین می کرد. معرفی فولاد ارزان به دلیل فرآیندهای بسمر و اجاق باز، دو پیشرفت تکنولوژیکی در انگلستان بود. فولاد بسمر به طور گسترده ای برای ورق کشتی استفاده می شد. در دهه 1850، سرعت، وزن و کمیت ترافیک راه آهن به دلیل استحکام ریل های فرفورژه در حال استفاده محدود شد. راه حل، روی آوردن به ریل های فولادی بود که فرآیند بسمر آن را از نظر قیمت رقابتی کرد. تجربه به سرعت ثابت کرد که فولاد استحکام و دوام بسیار بیشتری دارد و می‌تواند موتورها و اتومبیل های سنگین و سریع تر را کنترل کند.

بحث در مورد صنعت فولاد و محصولاتی که توسط فولاد تولید می‌شود. بحث گسترده ای است.تولید انواع لوله سیلندری، لوله‌های کروم و میل کروم و سایر تجهیزات و محصولات دیگر هر یک توسط انواع فولادها تولید می‌شود. در این مقاله بحث در مورد فولاد در صنعت لوله کشی را مطالعه می نمایم.

فولاد و کاربرد آن در صنعت لوله کشی

با تکامل و پیچیدگی فرآیندهای تولید، گزینه های خریداران فولاد برای بسیاری از نیازهای منحصر به فرد در صنایع مختلف گسترش یافته است. اما همه انواع فولاد برابر نیستند. متخصصان صنعت لوله کشی می توانند با بررسی انواع فولادهای موجود امروزه و درک اینکه چرا برخی از فولادها لوله عالی تولید می کنند و برخی دیگر نه، خرید بهتری انجام دهند. انواع فولادی که در صنعت لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار زیاد است و در ادامه آنها را برایتان معرفی می کنیم.

فولاد کربن

وقتی کربن به آهن اضافه می‌شود که به خودی خود نسبتاً ضعیف است، فولاد ایجاد می‌شود. در صنعت مدرن، کربن برجسته ترین ماده افزودنی به یک ماده آهنی است، اما عناصر آلیاژی از همه نوع معمول است. در واقع، عناصر آلیاژی حتی در محصولات لوله کشی که هنوز به عنوان فولاد کربن در نظر گرفته می‌شوند، معمول هستند. طبق موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، مواد آهنی به عنوان فولاد کربن تعیین می‌شود که ترکیب اصلی آن شامل بیش از 1.65 درصد منگنز، 0.60 درصد سیلیسیم و 0.60 درصد مس باشد و حداقل محتوای آن برای سایر مواد مشخص نشده باشد. این نوع فولاد در ساخت لوله سیلندری خیلی مناسب نمی‌باشد.

لوله‌های فولادی کربن به دلیل استحکام و سهولت کار در بسیاری از صنایع از کاربرد گسترده ای برخوردار هستند. از آنجا که حاوی عناصر آلیاژی نسبتاً کمی است و در غلظت های کم، لوله فولاد کربن نسبتاً ارزان است. با این حال، برای دمای شدید یا سرویس فشار بالا مناسب نیست زیرا کمبود عناصر آلیاژی باعث می‌شود مقاومت کمتری در برابر تنش های همراه داشته باشد.

فولاد های آلیاژی

فولادهای آلیاژی، فولادهایی هستند، که شامل مقادیر مشخصی از عناصر آلیاژی هستند. به طور کلی، عناصر آلیاژی باعث می‌شوند که فولادها در برابر ضربه یا تنش مقاومت  بیشتری داشته باشند. در حالی که متداول ترین عناصر آلیاژی شامل نیکل، کروم، مولیبدن، منگنز، سیلیکون و مس است، از بسیاری دیگر در تولید فولاد استفاده می‌شود. در صنعت، ترکیبات بی شماری از آلیاژها و غلظت ها وجود دارد که هر ترکیب برای دستیابی به کیفیت های خاص طراحی شده است.

انواع فولاد آلیاژی بالا در صنعت لوله کشی برای سرویس دهی در شرایط شدید مورد استفاده قرار می گیرند، خواه در شرایط گرم یا سرد باشد و یا در معرض استفاده خشن باشد.در تولید لوله سیلندری و میل کروم ها کاربرد دارد. به این دلیل که ترکیب شیمی و عملیات حرارتی مناسب می‌تواند لوله ای محکم و در عین حال قابل انعطاف ایجاد کند که می‌تواند در برابر ضربه مقاومت داشته باشد. صنایع تولید نفت و گاز و تولید برق به دلیل سختی اغلب از لوله‌های آلیاژی طرفداری می کنند. عناصر آلیاژی همچنین باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی در برابر لوله‌های فولادی می‌شوند. همین امر آن را به یک انتخاب اصلی برای شرکت های شیمیایی تبدیل می‌کند.

فولاد ضد زنگ

این اصطلاح کمی غلط است. هیچ ترکیبی از عناصر آلیاژی و آهن وجود ندارد که باعث شود فولاد ضد زنگ همان چیزی باشد که هست. در عوض، فولاد ضد زنگ به این واقعیت اشاره دارد که محصولات تولید شده از آن زنگ نمی زند. آلیاژهای موجود در فولادهای ضد زنگ می توانند شامل کروم، منگنز، سیلیکون، نیکل و مولیبدن باشند. این آلیاژها با یکدیگر همکاری می کنند تا با اکسیژن موجود در آب و هوا برهم کنش داشته و به سرعت یک لایه نازک اما محکم بر روی فولاد ایجاد کنند، که از خوردگی بیشتر جلوگیری می‌کند.

به طور طبیعی، لوله‌های فولادی ضد زنگ در هر صنعتی که محافظت در برابر خوردگی لازم باشد، استفاده می‌شود. در حالی که لوله فولاد ضد زنگ اساساً یک لوله آلیاژی با نام دیگری است، اما برای سرویس دهی مناسب نیست مگر اینکه برای افزایش مقاومت و مقاومت در برابر حرارت به طور مناسب تحت عملیات حرارتی قرار گرفته باشد. به دلیل جذابیت و زیبایی فولاد ضد زنگ، در محیط های عمومی یا حرفه ای که قابل مشاهده باشد، انتخاب می‌شود.

فولاد ابزار

فولادهای ابزار چیزی هستند که انواع دیگر فولاد را به محصولات یا تجهیزات مورد استفاده در صنعت تبدیل می کنند. آنها باید فوق العاده قوی، سخت، شکل پذیر و مقاوم در برابر خوردگی باشند. آنها همچنین باید بتوانند لبه های برش را حفظ کرده و شکل خود را در دمای بالا حفظ کنند. برای دستیابی به این کیفیت ها، این فولادها حاوی غلظت بسیار بالایی از عناصر آلیاژی هستند و دقیقاً تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند.

فولادهای ابزار که گاهی اوقات فوق آلیاژ نامیده می‌شوند، برای محصولات لوله کشی مناسب نیستند. یک چیز، ترکیب مقادیر بالاتر آلیاژها تولید فولادهای ابزار را گران می‌کند. از نظر دیگر، مقدار عناصر آلیاژی موجود در فولادهای ابزار، تشکیل آنها را برای تولید محصولات لوله کشی دشوارتر می‌کند. سرانجام، لوله‌ها نیازی به لبه های برش ندارند. استفاده از فلزات نسبتاً نرم و کم آلیاژ برای تشکیل لوله و سپس عملیات حرارتی تا سختی مشخص، ارزان تر و آسان تر است.

درباره انواع فولاد در لوله کشی بیشتر بدانید

درک شیمی پیچیده و متالورژی موجود در تولید فولاد دشوار است، اما به صنایع کمک می‌کند تا فرآیندهای حیاتی خود را اصلاح و اصلاح کنند. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فولادهای مناسب برای کاربردهای خاص لوله کشی، خریدار بهتری شوید. سپس، تأمین کننده ای را انتخاب کنید که موجودی ستاره ای، خدمات با ارزش افزوده و تجربه در بازار جهانی را ارائه دهد. محصولات لوله کشی آمریکایی همه چیز را دارد. بعلاوه، متخصصان ماهر ما آموزش دیده اند تا اطلاعات دقیق را جمع آوری کنند تا اطمینان حاصل کنند که شما لوله مورد نیاز خود را دقیقاً در صورت نیاز دریافت می کنید. در صورت نیاز به سفارش دقیق، به ما اطلاع دهید. برای دیدن موارد موجود در موجودی عظیم ما، حدود محصول ما را بارگیری کنید.

سخن پایانی

استفاده از فولاد در زندگی ما نقش بالایی دارد. شرکت پویا استیل برادران ایمانزاده عرضه کننده لوله‌های سیلندری، میل کروم، لوله کروم می‌باشد که محصولات خود را در سراسر ایران ارائه می‌دهد. با مادر تماس باشید تا بهترین محصولات را از ما دریافت نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *