لوله سیلندری

5/5 - (1 امتیاز)

لوله سیلندری در صنایع بسیاری کاربرد دارد و صنایع بسیاری هستند که از لوله سیلندری در ساخت و تولیدات خود استفاده می کنند. در مقالات بسیاری در مورد انواع لوله سیلندری و کاربرد آنها توضیح داده شده است. در ادامه مقاله دو نوع از لوله سیلندری را با هم مقایسه کرده و تفاوت هر یک را با یکدیگر بررسی می کنیم.

تفاوت لوله سیلندری پنوماتیک و هیدرولیک

درک تفاوت بین سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک هنگام انتخاب محصول و تأثیر آن بر عملکرد برنامه مهم است. در این مقاله، ما به تفاوت ها و شباهت های کلیدی این دو نگاه می کنیم و جوانب مثبت و منفی آنها را با یکدیگر می سنجیم.  مزایا و معایب و همچنین شباهت های مکانیکی آنها را با یکدیگر بررسی می کنیم .

برخی افراد اعتقاد دارند که انتخاب سیلندرهای پنوماتیک از نظر کارایی، سرعت و قابلیت اطمینان عملکرد بهتری دارند. در این مقاله تفاوت های اساسی بین سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک آورده شده است.

عملکرد سیلندرهای پنوماتیک

سیلندرهای پنوماتیک به کمپرسور هوا وابسته هستند، که برای جذب هوا از یک دریچه ورودی استفاده می کنند و سپس به مخزن گیرنده منتقل می‌شوند. در اینجاست، که این هوای جوی فشرده می‌شود، چیزی که نمی توان با استفاده از مایعات همانند سیلندرهای هیدرولیک به دست آورد و این امکان را فراهم می‌کند تا با اعمال نیرو تراکم فشار بالا حاصل شود. هوای فشرده شده به محرک پنوماتیک منتقل می‌شود و در آنجا به انرژی مکانیکی منتقل می‌شود و برای شروع حرکت استفاده می‌شود. اکنون، این فرآیند تقریباً به همان روشی که در سیستم هیدرولیک با هدف نهایی یکسان انجام می‌شود، عمل می‌کند.

مقایسه سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک

بنابراین چه تفاوتی بین سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک وجود دارد؟ بزرگترین اشکال سیلندرهای هیدرولیکی این است که روغن هیدرولیک استفاده شده هنگام عبور از فضاهای محدود با تلفات قابل توجه انرژی روبرو می‌شود. همچنین مقاومت بالاتری نسبت به هوای فشرده شده در یک سیلندر پنوماتیک دارد. بعلاوه، به دلیل آزاد شدن هوا در حین استفاده از روغن هیدرولیک، یک لوله سیلندر هیدرولیکی برای بدست آوردن سرعت عمل بالا مانند یک سیلندر پنوماتیک، به دلیل عدم توانایی در گسترش در سرعت های بالاتر و با نیروی بیشتر، نیاز به تلاش بالایی دارد.

برخی افراد سیلندرهای پنوماتیک را به سیلندرهای هیدرولیک ترجیح می دهند. اما چرا؟ البته سناریوهایی وجود دارد که می توان بحث استفاده از سیلندرهای هیدرولیک روی سیلندرهای پنوماتیک را مطرح کرد. برخی از مزایای اصلی سیلندرهای پنوماتیک شامل موارد زیر است:

  • هزینه های اولیه
  • دوام بالا
  • قابلیت اطمینان مکانیکی بالا
  • نگهداری کاهش یافته است

همه موارد ذکر شده مزایای مهمی است که یک مدیر کارخانه هنگام مدیریت عملکرد برنامه خود باید در نظر بگیرد. این مزایا همچنین بدان معنی است که سیلندرهای پنوماتیک نیز گزینه مقرون به صرفه ای هستند و این به همراه انعطاف پذیر بودن آنها برای استفاده در طیف گسترده ای از کاربردها در مقیاس صنعتی، آنها را از گزینه هیدرولیک جلو می اندازد.

سیستم های پنوماتیک در کمپرسور هوا، پمپ های خلا، موتورها و وسایل نقلیه هوای فشرده، سیستم های کنترل HVAC، سیستم های نوار نقاله در صنایع دارویی و غذایی ،سنسور فشار، سوئیچ و پمپ دریل های دقیق که توسط دندانپزشکان استفاده می‌شود، ترمزهای هوایی که توسط اتوبوس ها، کامیون‌ها و قطارها استفاده می‌شود، تامپرها برای جمع آوری خاک و شن و ماسه استفاده می شدند اسلحه ناخن لوله‌های محرک بانک فشار قوی خطوط تولید و مونتاژ موتور، تایر و ابزاربه کار برده می‌شوند.

لوله سیلندری پنوماتیک به دلیل هزینه کمتر، انعطاف پذیری و سطح ایمنی بالاتر سیستم، بالاتر از سیستم های هیدرولیک انتخاب می‌شوند. سیستم های پنوماتیک برای کاربردهایی که باید از خطر آلودگی حفظ شوند، به بهترین وجهی مناسب هستند زیرا محیطی بسیار تمیز را برای صنایعی از جمله بیوتکنولوژی، دندانپزشکی، دارویی و مواد غذایی فراهم می کنند. از آنجا که آنها از هوای پاک، خشک و فشرده استفاده می کنند، سیستم می‌تواند به سرعت اقلام را منتقل کند. طراحی مستقیم و ساده مانع از گرفتگی و کاهش تعمیر و نگهداری می‌شود. نصب سیستم های پنوماتیک آسان و قابل حمل است. آنها قابل اطمینان هستند و هزینه نصب اولیه آنها پایین است زیرا در اجزای نسبتاً کم فشار و ارزان که هزینه های کار را کاهش می دهند کار می کنند. برای نگهداری هوای فشرده شده به ظرفی احتیاج نیست، زیرا از فضای اطراف گرفته شده و فیلتر می‌شود. کل سیستم با استفاده از سیلندرهای استاندارد و سایر اجزا طراحی شده است.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی مزایا و مقایسه بین دو نوع هیدرولیک و پنوماتیک پرداختیم. این مقاله با توصیف دو نوع سیستم، کاربردها، مزایا و معایب آنها، به شما کمک می‌کند تا برای برنامه خود انتخاب بهتری داشته باشید. شرکت پویا استیل برادران با ارائه لوله سیلندری در ابعاد و سایزهای مختلف طبق نیاز مشتریان خود توانسته است، در این رقابت همواره با ارائه بهترینها، اولین باشد. با ما درتماس باشید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *