3/5 - (1 امتیاز)

پیش گفتاری در مورد شفت کروم

میل کروم یا به‌ اصطلاحی شفت کروم، به میل هایی گفته می‌شود که از کروم تولید می‌گردد. سطح این فلز با کروم آبکاری می‌شود. میل کروم دارای انواع مختلفی می‌باشد. انواع مختلف میل کروم در صنایع کاربردهای گوناگون استفاده دارد. برای ساخت شفت کروم، میله ها تحت فرایندهای دقیق قرار گرفته و سنگ کاری می‌شوند. سپس عملیات آبکاری بر روی آن انجام می‌شود تا به درجه استاندارد سطح سختی برسد. با آبکاری کروم مقاومت شفت ها در برابر خوردگی افزایش می یابد. همچنین به افزایش طول عمر شفت ها نیز کمک می‌کند.

شفت چیست؟

شفت عضو دورانی و چرخشی یا رفت و برگشتی است که برای انتقال نیروی خروجی از موتور و گیربکس صنعتی بکار می‌رود. شفت های ثابت معمولاً برای سوار کردن پولی ها، کلاچ ها، چرخ زنجیر و چرخ‌دنده‌ها کاربرد دارد. همان‌طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم شفت ها در انواع مختلفی موجود می‌باشند.از جمله آن‌ها می‌توان به شفت فولادی صیقلی، شفت هارد و شفت هارد کروم اشاره نمود. بسته به کیفیت و قیمت شفت، هارد کروم‌های زیادی در بازار کشور مان موجود می‌باشد که عمده آن‌ها مربوط به کشورهای آلمان، رومانی و چین هستند که بسته به نیاز مشتری آن را تهیه می‌کند. شفت ها در سه گروه ثابت، خمشی و مفصلی قرار داده می‌شوند. در واقع به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که شفت یکی از پراستفاده ترین قطعات در صنعت می‌باشد که برای انتقال نیرو از یک قطعه به قطعه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشیدن لایه کروم بر روی شفت هارد کروم به این منظور است که مقاومت آن را در برابر سایش و فرسایش بالا ببرند. برای بالا بردن مقاومت شفت هارد کروم همان‌طور که قبلاً هم گفته شد به روش آبکاری کروم این کار صورت می‌گیرد.

آلیاژ کروم

انواع شفت کروم

این نوع شفت در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. از تولیدات آن می‌توانید به القایی، شفت معمولی، کروم سخت و شفت پیستونی اشاره کرد.

شفت کروم

شفت معمولی

شفت کروم معمولی به شفتی گفته می‌شود که با کروم آبکاری شده است. سطح بیرونی شفت ها با کروم آبکاری می‌شود، ولی سطح داخلی آن فاقد آبکاری کروم می‌باشد.

شفت سخت آبکاری شده

این نوع شفت ها از ترکیب چند نوع ماده کربن، منگنز و … با خلوص متفاوت تولید می‌گردد. قبل از بسته‌بندی ضد زنگ در سطح شفت ها پخش می‌شود.

شفت های پیستونی

شفت پیستونی یا همان لوله کروم مانند شفت های کرومی سخت آبکاری می‌شوند، ترکیبی از کربن، منیزیم و گوگرد می‌باشد. ساخت موتورهای پیستونی و ماشین‌آلاتی که به صورت پیستونی کار می کنند کاربرد دارد.

لوله‌های پیستونی

در ساخت این نوع لوله‌ها از کربن استفاده می‌گردد. به دلیل داشتن روکش کروم از خواص کروم نیز بی نصیب نیست. طی فرایند کشش سرد روی شفت ها استحکام کششی آنها بالا می رود. پس از آبکاری لوله‌های پیستونی با کروم، مقاومت زیادی در برابر خوردگی و سایش به وجود می آید.

شفت هارد و هارد کروم

شفت نوعی آلیاژ است که با حرکت و رفت و برگشتی که برای انتقال نیرو از آن استفاده می‌شود. مهمترین کاربرد این نوع شفت ها به عنوان شفت راهنمای خطی است. یکی از خصوصیات شفت های راهنما این است که باید سطح سخت کاری گردد.

حتما مقاله تفاوت شفت کروم یا میل کروم را بخوانید

سخن پایانی

شفت در صنعت کاربرد های فراوانی دارد. یکی از مهمترین کاربرد های شفت کروم در صنعت خودرو سازی می‌باشد.در ساخت جک، بالابر و آسانسور نیز شفت کروم کاربرد فراوانی دارد و یکی از اجزای اصلی سازنده آنها میباشد.

برای اطلاعات بیشتر و سفارش با شماره تماس های: 1-66391000-02166391357-02166391358-021نقشه ما در گوگل

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *