همه چیز درباره لوله سیلندری

4.8/5 - (27 امتیاز)

لوله سیلندری چیست؟

لوله سیلندری لوله ه­ای که خود شما، ماشین و حتی منزل شما را جابه­ جا می‌کند. بله لوله­ های سیلندری لوله ­هایی هستند که امروزه در صنایع مختلفی مثل ساختمان سازی، صنایع هواپیمایی، خودروسازی و ساخت آسانسور و بالابر بسیار کاربرد دارد. جرثقیل های غول ­آسایی که حتی قادر به جابه­ جایی سازه­ های بزرگ مثل خانه ­های کوچک هستند نیز در ساخت خود از این لوله­ ها بهره می برند. در صنایع خودروسازی بخصوص ماشین سنگین و ساخت جک­ های پارکینگی و انواع جک­ های دیگر اساسی ترین تجهیزات و ماده اولیه محسوب می‌شود.

در این پست سعی می کنیم تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با محصولی که قصد خرید آن را دارید در اختیارتان قرار دهیم. در این مطلب می خواهیم شما را با لوله سیلندری و اهمیت و کاربردهای مختلف آن آشنا کنیم.

مواد تشکیل دهنده لوله سیلندری

لوله­ سیلندری بطور معمول از موادی ساخته می‌شود که در استاندارد ساخت لوله سیلندری تعیین شده است. لوله ­های سیلندری معمولا بدون درز هستند و کاملا یکپارچه ساخته میشوند. بطوریکه در هنگام ساخت این لوله­ ها در فشار بالا مقاومت دارند تا اینکه جوشکاری بدون ایجاد درز و شکاف انجام گیرد. این لوله ­ها با دقت بسیار بالا در اندازه و ابعاد مختلف و با سطوح کاملا یکدست و یکپارچه ساخته می‌شوند.

جهت دستیابی به سطوح کاملا صاف و یکدست از سازه­ های پیشرفته مکانیکی استفاده می‌شود که لوله‌ها را معمولا در روغن بصورت غوطه­ ور رها می کنند. لوله‌های سیلندری می توانند بدون توقف برای مدت زمان طولانی عملکردی مطلوب داشته باشند. از لوله­ های سیلندری معمولا به عنوان لوله­ های سیلندری هیدرولیکی، لوله ­های سیلندری بادی، لیفتراک، جرثقیل­ ها، آسانسور، دستگاه پانچ، ساخت کامیون و تریلی و خودروسازی، پارکینگ های طبقاتی و سایر دستگاه ­ها و ماشین­ آلات اتوماتیک مکانیکی استفاده می‌شود.

همه چیز درباره لوله سیلندری

انواع لوله­ های سیلندری

لوله‌های سیلندری در انواع و مدل های مختلفی ساخته شده اند. در ادامه به معرفی مدل های مختلف لوله سیلندری می‌پردازیم.

  • لوله­ های بادی کار سنگین

این لوله­ ها برای کار مداوم و بی­ وقفه طراحی شده­ اند. معمولا پیستون­ ها طوری طراحی می‌شوند که تعویض قطعات و قسمت­ های لاستیکی و مهر و موم و… در آن براحتی انجام شود. بنابراین لوله­ های اقتصادی هستند. این لوله­ ها برای ساخته شدن نیازمند سیستم­ های زیرسازی پیشرفته هستند. این لوله ­های سیلندری با پایه­ های متفاوتی موجود هستند. این لوله‌ها از کروم سخت بدون درز و شکاف ساخته میشوند که مناسب کارهای طولانی و تحت فشار هستند.

  • لوله سیلندری صنعتی

لوله سیلندری صنعتی محصولی است که عموما شرکت های تخصصی فعال در این حوزه عرضه می کنند. این لوله­ ها در صنعت ساختمان­ سازی و دیگر مصارف صنعتی بکار گرفته می‌شوند. این لوله­ ها از مواد اولیه با کیفیت بالا  از جمله فولاد و… ساخته می‌شوند. همچنین سایر اجزا استفاده شده در این لوله ­ها از تامین کنندگان معتبر تهیه می‌شود. این لوله­ ها در ضخامت­ ها و اندازه­ های مختلف قابل دسترسی هستند و برای مصارف گوناگونی مثل سیلندرهای هیدرولیکی، سیلندرهای بادی و انواع غلطک­ ها و … کاربرد دارند.

همه چیز درباره لوله سیلندری

  • میله ­های سیلندری

میله­ های سیلندری در صنعت دارای اهمیت بالایی هستند و کاربردهای فراوانی دارند. طیف وسیعی از انواع آن در صنعت استفاده می‌شود. میله­ های کرومی از آهن درجه یک با تکنیک­ های ساخت روز دنیا و تحت هدایت متخصصین ورزیده و حرفه­ ای ساخته می‌شوند. به علاوه طی مراحل مختلفی قبل از عرضه به مشتریان با پارامترهای کیفی مختلفی بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. و تست های کنترل کیفی متعددی را پشت سر می گذارد.

همه چیز درباره لوله سیلندری

  • قطعات سیلندرهای هیدرولیکی

بسیاری از قطعات سیلندرهای هیدرولیکی توسط تامین­ کنندگان این حوزه تامین می‌شود. این قطعات باید از مواد اولیه درجه بالا و باکیفیت و از طریق تامین­ کنندگان معتبر تهیه شود و وارد خط تولید قطعات شود. همچنین قطعات باید قطعا قیمت منطقی و توجیه ­پذیری داشته باشند. قطعاتی که باید خواص ضد زنگ و مقاومت به خورگی بالایی داشته باشند و بنابراین نیاز به استفاده از کروم با کیفیت مطلوبی را ایجاد می‌کند.

همه چیز درباره لوله سیلندری

  • لوله­ سیلندری سنگ خورده

این لوله­ ها که با نام سیلندرهای هیدرولیکی نیز شناخته میشوند، در بسیاری صنایع کاربرد دارند. از آنجا که این لوله سنگ خورده در قطر داخلی لوله اصلی قرار می‌گیرد به آن لوله شناسایی یا ID نیز می گویند. بیشترین کاربرد آنها برای ساخت انواع سیلندرهای هیدرولیک است. ساخت آنها با دقت بالایی انجام می‌گیرد و سطوح آنها بسیار هموار ساخته می‌شوند. پس بطور خلاصه اگر بخواهیم اشاره کنیم بیشترین کاربرد آنها مربوط به جایی می‌شود که نیاز به دقت بالای ابعاد دارند و همچنین به سطوح بسیار یک دست نیاز دارند.

همه چیز درباره لوله سیلندری

  • لوله­ سیلندری توقف

لوله ­های سیلندر توقف قلاف­ های فلزی ساده یا لوله­ هایی هستند که حول یک میله استوانه­ ای هیدرولیکی یا میله سیلندری بادی بین پیستون و سر آن مطابق تصویر قرار دارند. آنها برای استفاده در زمانی طراحی شده ­اند که سیلندر اصطلاحا سکته­ های طولانی داشته باشد. عمدتا در کاربردهای افقی استفاده می‌شود. این لوله­ ها به فشارهای جانبی و دیگر تنش ها و فشارهای ستونی مثل jackknifing یا خم­شدگی سیلندر کمک می کنند. بارگیری و فشار جانبی هنگامی اتفاق می­ افتد که با یک جرم یا نیروی جانبی و اضافی از مسیر طبیعی خود خارج شود. این نیروی فرسایشی و جانبی در هرجهتی که باشد می‌تواند باعث سایش سریع و یا حتی بدتر، خم شدن میله گردد.

همه چیز درباره لوله سیلندری

  • لوله­ سیلندری سنگ خورده فولاد ضدزنگ

این نوع لوله بیشتر در صنایع داروسازی و دارویی کاربرد دارد. بخصوص در ساخت دستگاه­ های فیلتراسیون ANF کاربرد وسیعی دارد. تیمی از بازرسان فنی در جریان ساخت این لوله از کیفیت آن و بی عیب و نقص بودن آن اطمینان پیدا می کنند. مشتریان می توانند از فواید و ویژگی های این محصول در شرایط و موقعیت­ های مختلف بهره ببرند.

در نتیجه

شرکت پویا استیل برادران ایمان زاده واردکننده لوله سیلندری، لوله سیلندری ترکیه‌ای، لوله سیلندری چینی و انواع لوله ­های کرومی و میل کروم می‌باشد. شرکت پویا استیل مدت هاست در بازار ایران فعالیت چشمگیری دارد و مشتریان بسیاری را در سراسر ایران به خود جذب کرده است. شرکت پویا استیل در مقام تامین کننده و توزیع کننده لوله سیلندری همواره به دانش و اطلاعات مشتریان خود اهمیت می‌دهد.

8 نظر

  • سلام من از مشتریان شهرستانی شما هستم خاستم از ارسال به موقع و کیفیت لوله سیلندری از شما تشکر کنم.خدا قوت به شما .

    • سلام، ممنون از نظرتون جناب مصطفایی عزیز.
      هدف ما جلب رضایت مشتریان عزیزی جون شماست. 🌹

  • سلام خاستم بپرسم لوله سیلندری۲۵۴*230 و ۲۲۰*180 رو هم دارین و اینکه چه سایزهای لوله سیلندری و میل کروم رو شما دارین ؟ ممنون ازشما

  • سلام،روزتون بخیر جناب آقای ایمان زاده،میخواستم بدونم لوله سیلندری و میله های کروم معمولی وکروم سخت شما محصول چه کشورهایی هست،ممنون

  • سلام روزتون بخیر،جناب آقای ایمان زاده من معماری هستم از خاوران،مبخواستم بدونم لوله سیلندری و میل کرم های معمولی وسخت شما محصول چه کشوری هست؟

  • سلام جناب ایمان زاده،میخواستم بدونم محصولات لوله سیلندری ومیل کروم شما برا کدوم کشور هست،ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *