لوله سیلندری در پویا استیل

1/5 - (1 امتیاز)

سیلندر چیست؟

سیلندر در واقع  یک استوانه توخالی است. یک سیلندر، به طور سنتی یک جامد سه بعدی بوده و یکی از اساسی ترین اشکال هندسی منحنی می‌باشد. از نظر هندسی، می توان آن را به عنوان منشوری در نظر گرفت که پایه آن دایره است. این دیدگاه سنتی وجود دارد، اما دیدگاه ریاضی پیشرفته به سطح منحنی نامحدود منتقل شده است و اینگونه است که استوانه ای در شاخه های مختلف مدرن هندسه و توپولوژی تعریف می‌شود. هر دو دیدگاه معمولاً با اشاره به استوانه های جامد و سطوح استوانه ای ارائه شده و متمایز می‌شوند، اما در ادبیات واژه استوانه بدون تزیین می‌تواند به هر یک از این موارد یا به یک شیء تخصصی تر، استوانه دایره‌ای اشاره کند.

سطح استوانه ای سطحی است که از تمام نقاط روی تمام خطوط موازی با یک خط معین تشکیل شده و از یک منحنی صفحه ثابت در صفحه ای که موازی خط معین نیست عبور می‌کند. به هر خطی در این خانواده خطوط موازی، عنصر سطح استوانه ای می گویند. از منظر سینماتیک، با توجه به منحنی صفحه، به نام دایرکتوریکس، یک سطح استوانه ای سطحی است که توسط خطی به نام ژنراتریکس ترسیم می‌شود، نه در صفحه دایرکتوریکس، موازی با خود حرکت می‌کند و همیشه از دایرکتوریکس عبور می‌کند. به هر موقعیت خاصی از ژنراتریس عنصری از سطح استوانه ای است.

در برخی از زمینه های هندسه و توپولوژی، واژه استوانه به آنچه سطح استوانه ای گفته می‌شود اشاره دارد. استوانه به عنوان سطحی تعریف می‌شود که شامل تمام نقاط روی همه خطوط موازی یک خط معین است و از یک منحنی صفحه ثابت در صفحه ای که موازی خط معین نیست عبور می‌کند. چنین استوانه هایی، گاهی اوقات، استوانه های عمومی نامیده می‌شوند.

لوله سیلندری پویا استیل

لوله سیلندری

لوله سیلندری، در واقع لوله‌های استوانه ای شکلی هستند که در صنایع مختلف و کاربردهای بسیاری استفاده می‌شود. روش های تشکیل لوله را می توان برای انتقال کارآمد در تولید لوله‌هایی با ضخامت متفاوت استفاده کرد. مواد مورد استفاده برای تشکیل لوله‌های متوالی ممکن است دارای ضخامت یکسانی در امتداد صفحه جداسازی باشند که اولین بخش مجزا را از بخش دوم گسسته از مواد جدا می‌کند و بخش گسسته اول و بخش گسسته دوم ممکن است هر کدام دارای ضخامت متفاوتی در جهت تغذیه مسیر باشند. اولین بخش گسسته از مواد ممکن است به یک استوانه اول با ضخامت متفاوت تبدیل شود و از قسمت مجزا دوم جدا شود، زیرا بخش جداگانه دوم به یک استوانه دوم با ضخامت متفاوت تبدیل می‌شود. به طور خاص، انتقال بین سیلندر اول و سیلندر دوم ممکن است بدون وقفه انجام شود، که منجر به صرفه جویی در هزینه ها و بهبود توان تولیدی مرتبط با تشکیل لوله‌هایی با ضخامت متفاوت می‌شود.

کاربرد لوله سیلندری

لوله سیلدری در کاربردهای صنعتی در همه جا وجود دارند و برخی کاربردهای متداول از جمله توربین های بادی، ماشین‌آلات و انتقال سیالات وجود دارند. اغلب مطلوب است که ضخامت یک یا چند لوله تشکیل شده برای یک کاربرد خاص متفاوت باشد. به عنوان مثال، در کاربردهای صنعتی در مقیاس بزرگ، مانند تشکیل برج های توربین بادی، لوله‌های مورد استفاده برای ایجاد چنین برج هایی در محیط کارخانه ساخته می‌شوند و محدود به حداکثر قطر محدود شده توسط محدودیت های حمل و نقل هستند. با قطر لوله به این روش، اغلب مطلوب است که ضخامت دیواره لوله را در طول لوله تغییر دهید تا لوله با ویژگی های عملکرد ساختاری مورد نظر شکل گیرد. به طور خاص، اغلب مطلوب است که ضخامت دیواره به تدریج در امتداد یک جهت در لوله افزایش یابد.

با این حال، تغییر ضخامت لوله‌ها، چالش های خاصی را در رابطه با استفاده کارآمد از مواد و توان تولیدی در فرایندهای تولید مورد استفاده برای تشکیل این لوله‌ها ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، انتقال ضخامت از یک لوله به لوله دیگر ممکن است ضایعاتی ایجاد کند، به عنوان مثال، زمانی که تغییر در ضخامت آنقدر بزرگ است که نمی‌تواند با یک فرایند تولید مداوم جابجا شود. این ممکن است به عنوان مثال، در انتقال بین دو نمونه از یک لوله با افزایش تدریجی ضخامت دیواره، با انتهای اول دارای ضخامت قابل ملاحظه ای بیشتر از انتهای دوم. علاوه بر این، اگر لوله با استفاده از یک فرایند تولید مداوم در حال شکل گیری است، ممکن است این فرآیند نیاز به توقف داشته باشد تا تغییر ضخامت انجام شود. به عنوان مثال، قبل از تشکیل لوله بعدی، ضایعات باید برداشته شود و مراحل بیشتری برای شروع مجدد فرآیند برداشته شود. تولید ضایعات و کند کردن یا توقف روند تولید مداوم می‌تواند هزینه لوله را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین، نیاز به روشهای بهبود تولید لوله‌هایی با تغییرات طولی در ضخامت وجود دارد.

لوله سیلندری پویا استیل

روش های تولید لوله سیلندری

روشهای تشکیل لوله را می توان برای انتقال کارآمد در تولید لوله‌هایی با ضخامت متفاوت استفاده کرد. مواد مورد استفاده برای تشکیل لوله‌های متوالی ممکن است دارای ضخامت یکسانی در امتداد صفحه جداسازی باشند که اولین بخش مجزا را از بخش دوم گسسته از مواد جدا می‌کند و بخش گسسته اول و بخش گسسته دوم ممکن است هر کدام دارای ضخامت متفاوتی در جهت تغذیه مسیر باشند. مواد با چنین مشخصات ضخامتی، مواد ممکن است به یک استوانه اول با ضخامت متفاوت تبدیل شود و از بخش جداگانه دوم جدا شود، زیرا بخش جداگانه دوم به یک استوانه دوم با ضخامت متفاوت تبدیل می‌شود. به طور خاص، انتقال بین سیلندر اول و سیلندر دوم ممکن است بدون وقفه انجام شود، که منجر به صرفه جویی در هزینه ها و بهبود توان تولیدی مرتبط با تشکیل لوله‌هایی با ضخامت متفاوت می‌شود.

یک روش در تشکیل لوله سیلندری ممکن است شامل حرکت یک ماده در جهت تغذیه به یک دستگاه منحنی باشد، مواد دارای اولین بخش گسسته در قسمت دوم گسسته در امتداد صفحه جداسازی متقاطع مواد، اولین بخش گسسته و دومین بخش مجزا دارای ضخامت یکسان در صفحه جداسازی و هر یک دارای ضخامت متفاوتی در جهت تغذیه هستند، زیرا مواد تقاطع شده توسط صفحه جداسازی از طریق دستگاه منحنی حرکت می‌کند.

ویژگی های لوله سیلندری

لوله سیلندری دارای ضخامت و ابعاد مختلفی می‌باشد. در شرکت پویا استیل لوله سیلندری با ابعاد و ضخامت متفاوت عرضه و ارائه می‌شود که در زیر ابعاد و ویژگی های لوله سیلندری های ارائه شده توسط شرکت پویا استیل را بررسی می کنیم:

لوله سیلندری ها در دو نوع :

  • لوله سیلندری داخل سنگ خورده
  • لوله سیلندری پشت سنگ خورده

عرضه می‌شوند.

لوله سیلندری داخل سنگ خورده با دو تلرانس ارائه می‌شود:

  • لوله سیلندری H8
  • لوله سیلندری H9

قطر داخلی لوله سیلندری در سایزهای زیر موجود می‌باشد:

قطر داخلی ۲۵ میلی متر،۳۰ میلی متر، ۳۵ میلی متر، ۴۰ میلی متر، ۴۵ میلی متر، ۵۰ میلی متر، ۵۵ میلی متر، ۶۰ میلی متر،۶۵ میلی مترو …،در ادامه سایزها را به ترتیب ۵ میل اضافه شده و قطر لوله تا سایز 300 میلی متر افزایش می یابد.

نوع آلیاژ به کاربرده شده در لوله سیلندری ها St52 می‌باشد. زبری سطح داخل لوله سیلندری، حداکثر 0.3 تا 0.8  میکرون می‌باشد. صافی سطح،1:20 م.م به ازای هر متر می‌باشد و دارای استاندارد آلمانی DIN2391  می‌باشد. ضخامت دیواره لوله‌ها نیز متفاوت می‌باشد. بعد از کشش سرد، لوله‌های تحت عملیات حرارتی کاهش استرس قرار می گیرند. سطح داخل لوله‌ها برای جلوگیری از زنگ‌زدگی تا شش ماه، روغن کاری می‌شوند.

لوله سیلندری پویا استیل

خلاصه

لوله سیلندری، کاربردهای فراوانی در بسیاری از صنایع و تجهیزات دارد. به همین دلیل شرکت پویا استیل تمام سعی خود را نموده است تا در تولید و عرضه لوله‌های سیلندری بهترین کیفیت را مد نظر قرار دهد و با توجه به نیاز مشتریان خود، آنها را ارائه میدهد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *