معرفی لوله سیلندری

5/5 - (3 امتیاز)

لوله سیلندری چیست؟

لوله سیلندری یکی از تجهیزات کاربردی است که در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساختمان سازی، تولید آسانسور و لوازم و تجهیزات مختلف به کار برده می‌شود که نشان دهنده کارایی این وسیله است . لوله سیلندری استاندارد، لوله ای است با ضخامت بالا که از ویژگی های بارز آن می توان به تحمل فشار زیاد که این ویژگی یک مزیت محصول می‌شود چرا که هنگام نشست مقاومت زیادی دارند، این لوله‌ها سطح صیقلی و صافی دارند. همان طور که گفته شد لوله سیلندری در صنایع مختلفی کاربرد دارد که نشانگر کیفیت و قابلیت های این نوع لوله می‌باشد . در ادامه می خواهیم به  معرفی لوله سیلندری و بررسی علت استفاده از لوله‌های سیلندری بپردازیم تا بیشتر با این نوع لوله‌های صنعتی آشنا شوید .

دلایل استفاده از لوله سیلندری

شکل لوله سیلندری استاندارد به صورت استوانه است و دلیل الستفاده و کاربرد قابل توجه لوله‌های سیلندری به علت نوع لوله می‌باشد. دلایل استفاده از لوله‌های سیلندری عبارتند از:

  • لوله‌های سیلندری در مقایسه با نوع دیگر لوله‌ها به راحتی خم می‌شوند.
  • ساخت این نوع لوله‌ها بسیار ساده تر است.
  • اندازه‌گیری حجم لوله‌های سیلندری به علت استوانه ای بودن این نوع لوله‌ها ساده است.
  • عایق بندی این نوع لوله‌ها نیز ساده می‌باشد.

استفاده از لوله سیلندری در مراحل نصب و استفاده و همین طور در مقایسه با دیگر لوله بسیار آسان است که مزیت لوله‌های سیلندری محسوب می‌شود. لوله‌های سیلندری به علت این که استوانه ای شکل هستند موجب کاهش اصطکاک می‌شوند که بازدهی و کارایی این نوع لوله را افزایش می‌دهد که با بررسی نوع دیگر لوله متوجه می شویم همین موضوع می‌تواند راندمان و ماندگاری این تجهیزات را افزایش دهد. شکل لوله‌های سیلندری موجب می‌شود که حداقل مساحت سطحی ایجاد شود که این ویژگی سبب می‌شود که حداقل فشار بر روی موارد در جریان داخل لوله اعمال شود . این نوع لوله‌ها یکی از بهترین گزینه ها برای حمل روغن سیال هستند که علت آن هم توازن در توزیع فشار است که یک ویژگی منحصر به فرد است .

معرفی لوله سیلندر

ابعاد لوله سیلندری

لوله سیلندری تجهیزاتی هستند که ابعاد مختلفی دارند  و در سایز و اندازه های متفاوتی تولید و ارائه می‌شوند. این نوع لوله‌ها در دو مدل زیر و با ابعاد گفته شده> مشخص می گردند. این نوع لوله‌ها در دو نوع زیر می باشند:

  1. تلرانس H8، لوله‌هایی با تلرانس H8 در ابعاد 40*50 تا 300*250 می باشند.
  2. تلرانس H9، لوله‌هایی با تلرانس H9 از سایز 25*30 تا 100*115 می باشند.

لوله سیلندری از موارد و متریالی ساخته می‌شوند که استقامت و مقاومت بالایی دارند و با توجه به کارایی که دارند باید طبق استاندارد های تعیین شده ساخته شوند. لوله سیلندری هیدرولیک نوعی از لوله‌های سیلندری هستند که به واسطه آن می توان به حرکت دادن اجسام کمک کرد که این کار از طریق یک نیروی خطی امکان پذیر است .‌

انواع لوله سیلندری

لوله‌های سیلندری استاندارد انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر هر یک از انواع این لوله‌ها در معرفی می کنیم:

  • لوله‌های بادی کار سنگین

یکی از انواع لوله‌های سیلندری، لوله‌های بادی کار سنگین است. این نوع لوله‌ها برای اموری کارایی دارند که به صورت منظم و مداوم انجام می‌شوند. متریال سازنده این نوع لوله‌ها کروم سخت بدون درز می‌باشد .

  • لوله سیلندری صنعتی

لوله سیلندری صنعتی نوع دیگری از انواع مختلف لوله‌های سیلندری محسوب می‌شود . همان طور که از نام این لوله‌ها پیداست در صنعت کاربرد دارند و در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می‌شوند ‌. با توجه به کارایی که لوله‌هایی صنعتی دارند از مقاوم ترین متریال تولید می‌شوند.

  • لوله سیلندری سنگ خورده

لوله‌های سیلندری سنگ خورده یا سیلندر های هیدرولیکی در صنایع و اموری مورد استفاده قرار می گیرند که سطح صاف و یکدست در روند کار تاثیر دارد و تولید این نوع لوله‌ها با دقت بالایی انجام می‌شود تا سطح آن هموار باشد .

  • لوله سیلندری توقف

لوله سیلندری توقف، لوله‌هایی هستند که از غلاف های فلزی ساده که حول یک میله قرار دارند، تشکیل شده است . کاربرد این لوله زمانی است که سیلندر ها دچار مشکلی فنی شده است .

لوله سیلندری های وارداتی

لوله سیلندری چینی لوله‌هایی هستند که توسط برند چینی تولید می‌شوند و در ابعاد و مدل های مختلفی عرضه می‌شوند . این نوع لوله‌ها توسط متریال هایی با کیفیت ساخته شده اند و یکی از انواع این لوله‌ها لوله سیلندری چینی ST52 H8 است .

لوله سیلندری ترکیه‌ای نیز نوع دیگری از لوله‌های سیلندری است که به داخل کشور وارد می‌شوند، این نوع از لوله‌های سیلندری نیز کیفیت مناسبی دارند و وارداتی می باشند .

معرفی لوله سیلندری

در پایان

با توجه به این که لوله سیلندری امروزه کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد، تهیه این نوع لوله‌ها با کیفیت مناسب می‌تواند دغدغه افراد بسیاری باشد. جهت خرید لوله‌های سیلندری استاندارد و با کیفیت باید به یک مجموعه مورد اعتماد مراجعه کرد تا یک محصول درجه یک و مناسب خریداری کرد . شرکت پویا استیل که با عنوان  لوله سیلندری ایمان زاده نیز شناخته می‌شود یکی از معتبرترین مراکز عرضه کننده لوله سیلندری می‌باشد. لوله سیلندری ایمان زاده ارائه کننده انواع لوله سیلندری است که بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها را دارا می باشند.

این مجموعه یکی از مراکز فعال و با سابقه در این حوزه است که مشتریان زیادی دارد. انواع لوله‌های سیلندری چینی، ترکیه‌ای و هیدرولیک را می توانید از مجموعه پویا استیل خریداری کنید . هر نوع لوله سیلندری که مد نظر داشته باشید می توانید در این مجموعه بیابید، ضمانت کیفیت و قیمت به مشتریان پویا استیل داده می‌شود که یک خرید رضایت مند را تجربه کنند. چنانچه قصد خرید لوله‌های سیلندری را برای کسب و کار خود دارید به وب سایت پویا استیل مراجعه کنید و با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید تا بهترین گزینه ها به شما معرفی شوند.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *