صفر تا صد قیمت، مشخصات و خرید انواع میل کروم

4/5 - (1 امتیاز)

قیمت، مشخصات و خرید انواع میل کروم؟

انواع میل کروم کدامند؟ قیمت، مشخصات و خرید انواع میل کروم؟ معتبرترین مرکز جهت خرید این محصولات کدام است؟

میل کروم در ساختارش حاوی مقدار زیادی عنصر کروم می‌باشد. برخی از ویژگی های کروم عبارتند از: ضد زنگ بودن، مقاومت بالا در برابر فشار و آسیب، سختی بالا و … می باشند.

جالب است بدانید که عمر قطعات و وسایلی که با عنصر کروم پوشش داده می‌شوند در قیاس با قطعات مشابه خود ولی بدون پوشش سخت کروم، 5 تا 10 برابر بیشتر است.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد قیمت، مشخصات و خرید انواع میل کروم بپردازیم. در این سایت شما عزیزان می توانید قیمت روز انواع میل کروم را مشاهده نمایید.

میل کروم چیست؟

ایجاد نمودن یک لایه پوششی بسیار سخت از جنس فلز کروم بر روی اجسام که رسانای فلزی دارند همانند ( آلومینیوم، فولاد، نیکل، آهن، مس و ..) جهت بالابردن مقاومت بیشتر سطح قطعات و همچنین جلوگیری از سایش به روش الکترولیز را کروم سخت می گویند.

در بازار آهن آلات میلگرد کروم معمولی را به نام میل کروم نامگذاری می کنند. طول شاخه میل کروم تقریبا 6 تا 7 متر و قطر آن 6 تا 200 میلی متر می‌باشد.

برخی از کاربردهای میل کروم عبارتند از:  مقاومت بسیار بالا در برابر فرسایش، دارای سطحی صاف و یکنواخت، مقاومت زیاد در برابر خوردگی، تحمل فشار بالا، تحمل بالای رطوبت، میزان سختی بالا و … یکی از کاربردهای بسیار رایج میل کروم این است که از این محصول به میله هایی که سبب بالا و پایین رفتن آسانسور می‌شود، استفاده می کنند.

میل کروم ایرانی است یا خارجی؟

در کل از این محصول در صنایعی که به دقت زیاد و پوشش مقاومتی فراوانی نیاز دارند، استفاده می‌شود. در حقیقت کیفیت کروم به کار گرفته شده تاثیر چندانی بر روی قیمت شفت کروم ندارد، در حالی که بر روی استحکام کروم نقش اساسی دارد.

انواع میل کروم

میل کروم: میل کروم به علت سطح صاف، یکنواخت و همچنین قدرت عملکردی بسیار بالایی که دارد، از آن به عنوان یک لایه رویی در وسایل حمل و نقل استفاده می‌شود.

در صنعت لایه داخلی تمامی خودروها از جنس فلز آهن می‌باشد و لایه رویی آن را با فلز کروم می پوشانند که در مجموع به آن میل هارد کروم می گویند.

جالب است بدانید که میل کروم تا دمای تقریبا 400 درجه سانتیگراد را می‌تواند تحمل کند. دمای بالاتر از این سبب تغییر عملکرد آن خواهد شد.

میل هارد کروم: این محصول در سایزهای گوناگونی بین ( 20 تا 70 میلی متر ) ساخته می‌شود. امروزه کشورهای فراوانی در حوزه تولید این محصول پیشرو می‌باشد.

میلگرد کروم سخت در ماشین های راهسازی (به عنوان بالابرنده و جک ماشین ) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد کروم سخت: در محصولاتی که به حمل و فشار نیروی فراوان دارند ( همچون کشتی ها، صنایع انتقال برق، سازه های بلند فولادی) مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از بهترین میلگردها، شفت هارد کروم می‌باشد. کیفیت شفت هارد کروم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. سهل‌انگاری و بی‌دقتی در انتخاب و خرید این محصول، می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

جنس میل کروم معمولی از CK45 می‌باشد و با تلرانس ابعادی F7 تهیه می‌شود. در حالی که در میلگرد هارد کروم، با روش سخت ‌کاری القایی، سختی سطح پوششی کروم افزایش ‌پیدا کرده است و عدد سختی سطح پوششی بین ۵۵ تا ۶۰ راکول می‌باشد.

قیمت انواع میل کروم

قیمت میل کروم به عوامل بسیار گوناگونی همچون جنس مواد استفاده شده در تولید و اندازه آنها بستگی دارد.

در حقیقت تعیین جنس شفت و اینکه انعطاف پذیری و سختی یک شفت تا چه اندازه‌ای می‌باشد، به کاربرد شفت بستگی دارد.

بهتر است بدانید که قیمت هارد کروم در قیاس با شفت کروم کمتر می‌باشد. زیرا علاوه بر اینکه در هارد کروم سخت کاری شده است، دارای یک لایه نازک کروم می‌باشد.

قیمت میلگرد هارد کروم

قیمت شفت هارد کروم

قیمت میلگرد هارد کروم به اندازه آن، نوع لایه داخلی، قطر پوششی میلگرد هارد کروم وابسته می‌باشد. در واقع قطر پوششی میلگرد هارد کروم بایستی از استاندارد میلگرد ( حداقل 15 میکرون و حداکثر 20 میلی متر) پیروی کند.

این روزها مراکز فراوانی اقدام به فروش انواع میل کروم در کشور می نمایند. از آنجایی که این قطعات در صنایع بسیار حساسی ( همچون حمل و نقل) مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه هرگونه سهل‌انگاری در زمان انتخاب این محصول، خیلی خطرناک می‌باشد.

خرید میل کروم

بیشتر میلگردهای کروم موجود در بازار وارداتی می باشند و از کشورهای دیگر مانند چین، رومانی و … وارد کشور می‌شوند.

در زمان خرید این محصولات بایستی دقت نمایید که از یک فروشگاه معتبر و با سابقه که دارای مجوز باشد مانند پویا استیل اقدام به خرید نمایید، تا محصولی با کیفیت و اصل خریداری کنید.

شما خریداران گرامی می توانید جهت قیمت، مشخصات و خرید انواع میل کروم با کارشناسان فروش ما در پویا استیل تماس حاصل نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *