قیمت کروم در جهان بر اساس چه عواملی تعیین می شود؟

2.5/5 - (2 امتیاز)

قیمت کروم

قیمت کروم در جهان به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. این فلز یکی از پر استفاده ترین فلزات جهان محسوب می‌شود که دامنه کارایی و عملکرد  آن بسیار وسیع است. برای استخراج فلز کروم از روش های مختلف آزمایشگاهی استفاده می‌شود. در کشور هایی مثل آفریقا، ترکیه و قزاقستان معادن کرومیت بسیار زیادی وجود دارد که هر ساله مقدار بسیار زیادی کروم در این معادن به صورت صنعتی و آزمایشگاهی استخراج می‌شود. فلز کروم یکی از مهمترین عنصر های جدول تناوبی مندلیف است که معمولا در طبیعت به صورت ناخالص پیدا می‌شود و برای استخراج آن باید از انواع روش های مصنوعی استفاده کرد، اگرچه امروزه در تعداد محدودی از معادن نیز فلز کروم به صورت خالص پیدا می‌شود اما تعداد این معادن بسیار محدود و اندک است. در این مقاله قصد داریم در مورد قیمت کروم و قیمت هر کیلو کروم صحبت کنیم و به پاسخ سوالات شما در زمینه اینکه فلز کروم چیست پاسخ دهیم.

نگاهی مختصر به خصوصیات فلز کروم به منظور بررسی قیمت کروم

امروزه از انواع ترکیبات نمکی و اکسید شده فلز کروم برای مصارف مختلف استفاده می کنند. قدرت انحلال پذیری ترکیب نمکی دی کرومات پتاسیم در حلال های قطبی مثل آب بسیار زیاد است. بعد از اینکه این نوع ترکیب فلز کروم در آب حل شد، آب قرمز رنگ تولید شده با نوعی ژلاتین مخصوص ترکیب می‌شود و یک لایه محافظتی و خیلی حساس در برابر اشعه نور ایجاد می‌شود، از این ترکیب به دست آمده برای عکاسی استفاده می‌شود.

ترکیب کرومات سرب که در اثر واکنش های شیمیایی بین فلزات سرب، کروم و نافلز سرب تولید می‌شود برای تولید رنگدانه های زرد رنگ در صنعت رنگ سازی استفاده می‌شود. همین امر موجب شده است که مقدار مصرف کروم در صنعت روز به روز افزایش یابد و بر قیمت کروم افزوده شود.

قدرت انحلال پذیری یا حل شوندگی فلز کروم در برابر اسید های مختلف با یکدیگر متفاوت است. مثلاً این فلز به راحتی در اسید سولفوریک حل می‌شود در حالی که میزان انحلال پذیری یا حل شوندگی در آن اسید نیتریک بسیار اندک و جزیی است.

فلز کروم چیست؟

کروم به چه صورتی به فروش می رسد؟

امروزه کروم از دو طریق صنعتی و آزمایشگاهی در بازار جهانی به فروش می رسد. مقدار فروش و قیمت کروم در هر کدام از روش های ذکر شده با یکدیگر متفاوت است. در روش صنعتی، کروم به صورت بشکه های بزرگ به فروش می رسد در حالی که فروش اشکال مختلف کروم در روش آزمایشگاهی به صورت گرمی به فروش می رسد. امروزه فلز کروم در آزمایشگاه متناسب با نوع عملکرد و کارایی آن در اشکال و گرید های مختلفی مثل قطعات درشت 99% یا کروم متال، پودر درشت، پودر ریز کروم، انواع ورقه های کروم و انواع ساچمه یا گلوله تولید می‌شود و به بازار جهانی عرضه می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت کروم یا قیمت هر کیلو کروم در بازار جهانی

قیمت هر کیلو کروم
  • یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر قیمت کروم، میزان درصد خلوص یا گرید کروم است. هر چقدر که درصد خلوص کروم بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.
  • میزان عرضه و تقاضای فلز کروم در جهان یکی از مهمترین فاکتور های مؤثر بر قیمت فلز کروم می‌باشد. بدیهی است هر چقدر که میزان درخواست یا تقاضای جهانی برای خرید فلز کروم بیشتر باشد، قیمت آن نیز ارزان تر است. در صورتی که میزان درخواست یا تقاضای این فلز در جهان کم باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. بنابراین برای تعیین قیمت هر کیلو کروم، باید سنخیت مناسبی بین عرضه و تقاضای فلز کروم وجود داشته باشد.
  • میزان قیمت ارز و دلار در بازار جهانی نقش مهمی در تعیین قیمت کروم دارد. هر چقدر که مقدار دلار افزایش پیدا کند، توانایی کارخانه ها و شرکت های مختلف برای تهیه مقدار کروم مورد نیاز خود کاهش می یابد، همین امر موجب می‌شود که میزان تقاضا برای این فلز کاهش یابد و قیمت آن افزایش پیدا کند.
  • یکی دیگر از مهمترین عوامل مؤثر بر قیمت کروم در بازار جهانی، میزان رشد اقتصادی و مالی کشور های واردکننده می‌باشد. هر چقدر که رشد اقتصادی و مالی کشور های واردکننده فلز کروم بیشتر باشد، توانایی آنها برای خرید فلز کروم افزایش می یابد. برای اطلاعات بیشتر به فروشگاه پویا استیل مراجعه کنید
  • حمل و نقل فلز کروم یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت هر کیلو کروم است. هر چقدر که فاصله مکانی کشور صادر کننده و واردکننده فلز کروم بیشتر باشد، لذا قیمت نهایی کروم برای آنها گران تر می‌شود و فشار مالی بیشتری به آنها وارد می‌شود.
  • کیفیت کروم تولید شده در آزمایشگاه ها و صنایع تأثیر مستقیمی با قیمت فروش کروم دارد. هر چقدر که کیفیت فلز کروم تولید شده بیشتر باشد، کارخانه ها تمایل بیشتری برای خرید این نوع فلز دارند، لذا قیمت آن نیز در مقایسه با سایر فلز های موجود در بازار نیز بیشتر است.

شماره تماس های شرکت: 2-66391000-021 – 8-66391057-021 – 8-66391357-021

آدرس شرکت پویا استیل در نقشه گوگل

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *