لوله سیلندری در سیلندرهای هیدرولیکی

امتیاز دهید.

سیلندر هیدرولیکی

سیلندرهای هیدرولیکی اولین بار در اواخر قرن هجدهم ساخته شدند. سیستم های هیدرولیک بر اساس قانون فشار سیال Pascal است که می گوید وقتی فشار بر یک سیال وارد می‌شود، فشار مساوی در سراسر آن مایع از همه جهات اعمال می‌شود. سیلندرهای هیدرولیکی را می توان برای هر کاربردی که به یک فشار قوی یا نیروی کشش نیاز است، استفاده کرد. آنها در ابتدا در طول انقلاب صنعتی، زمانی که افزایش کارخانه ها و تولید به چندین کاربرد هیدرولیکی نیاز داشت، موارد بی شماری را یافتند. در حال حاضر، سیلندرهای هیدرولیکی در تجهیزات طیف وسیعی از صنایع – از جمله ساخت و ساز، ساخت، معدن و صنایع فراساحلی – در تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. سیلندهای هیدرولیک دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر یک از قطعاتی مانند، لوله سیلندری، میله سیلندری و پیستون، تشکیل شده است.

انواع سیلندر هیدرولیک

سیلندرهای هیدرولیکی دارای انواع مختلفی می باشند که با توجه به قطعاتی که در آن به کار برده شده و نوع لوله سیلندری به دسته های زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • سیلندرهای هیدرولیک منفرد
  • سیلندرهای هیدرولیک دوتایی
  • سیلندرهای تلسکوپی
  • سیلندر جک

سیلندرهای هیدرولیک منفرد

سیلندرهای منفرد در جایی کار می کنند که فشار یا نیروی کشش لازم باشد، بنابراین مایع هیدرولیک فقط در یک طرف میله پیستون عمل می‌کند. نیروی دیگری (مانند گرانش، وزن بار یا فنر)، سیلندر را در جهت دیگر به کار می‌گیرد.

عملکرد سیلندرهای هیدرولیک دوبل

یک سیلندر دوگانه با استفاده از هیدرولیک میله پیستون را به سمت جلو و عقب حرکت می‌دهد.

سیلندرهای TELESCOPIC

سیلندرهای تلسکوپی از یک سیلندر درون یک سیلندر استفاده می کنند تا فاصله ای را که می توان در یک زمان، بلند کرد افزایش دهند. ضربه مقدار بالابری است که یک سیلندر در یک حرکت قادر به انجام آن است. به طور معمول در ماشین‌آلاتی مانند کامیون‌های کششی استفاده می‌شود، همچنین می‌تواند در هر ساختاری که نیاز به افزایش ضربه (مقدار حرکت سیلندر ایجاد می‌کند)، بدون افزایش فضای مورد نیاز برای پاکت، استفاده شود. سیلندرهای تلسکوپی می توانند دو کاره یا تک کاره باشند. یک مسئله بالقوه این است که یک سیلندر تلسکوپی استاندارد به دلیل تغییر اندازه حجم برای مراحل مختلف سیلندر، می‌تواند سرعت ناگهانی داشته باشد.

سیلندرهای جک

سیلندر جک سیلندرهای متحرک است که در اندازه های مختلف وجود دارد. معمولاً می توان از پمپ یک دستی با چندین اندازه سیلندر استفاده کرد، به این معنی که شرکت ها می توانند بهترین اندازه سیلندر را برای هر کار انتخاب کنند. سیلندرهای جک دارای پایه نیستند – به طور کلی در کف از آنها استفاده می‌شود. اندازه استاندارد سیلندرهای جک، آنها را به ابزاری ایده آل تبدیل می‌کند. در بسیاری از موارد، شرکت ها به جای داشتن سیلندر هیدرولیک، در صورت نیاز برای یک کار خاص، سیلندر جک را اجاره می کنند.

قطعات سیلندر هیدرولیک

هر سیلندر هیدرولیک از قطعاتی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • لوله سیلندری
  • میله سیلندر
  • پیستون
  • سیال هیدرولیک
  • رابط نصب در هر دو انتها
  • Neck glands
  • Ports
  • مهر و موم(seals)
  • دریچه های سیلندر، شیلنگ و وسایل
  • Filtration

لوله سیلندری

لوله سیلندری از فولاد ساخته شده است. معمولاً فولاد کربن، طیف وسیعی از فولادهای مختلف از نظر مقاومت می‌باشد، که فشارهای بیشتری به فولادهای قوی تر و دیواره های سیلندر ضخیم تر نیاز دارند. در مکان هایی که نمی توان آن را رنگ آمیزی کرد (مانند مکانهای آماده سازی غذا) از فلز ضد زنگ ساخته می‌شود تا از خوردگی در آن جلوگیری شود. لوله سیلندری را می توان در انواع رنگ و سایزهای متفاوت تولید کرد. قطر داخلی لوله معمولاً نیازی به محافظت با رنگ یا کروم ندارد زیرا مایع هیدرولیک از آن در برابر خوردگی محافظت می‌کند. با این حال، اگر مایع هیدرولیک یک ماده خورنده باشد (مانند آب)، داخل لوله و همچنین میله پوشش داده می‌شود.

میله سیلندری

میله سیلندری تنها قسمت خارجی است که نمی‌تواند رنگ آمیزی شود. به همین دلیل، باید از راه های دیگر محافظت شود. برای اینکه سیلندر به خوبی کار کند، پوشش باید کاملاً صاف باشد. میله سیلندری باید در برابر حفره زدن، خوردگی یا سایش بسیار مقاوم باشد. هر گونه ترک می‌تواند مهر و موم ها را خراشیده و باعث وارد شدن آلودگی به مایع هیدرولیک و در نهایت خرابی سیستم هیدرولیک شود. بنابراین، مواد و پوشش سیلندر هیدرولیک از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولاً، میله سیلندر از فولاد یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است و سپس با پوشش سخت کروم (HCP) پوشانده می‌شود. در محیط های شدید ممکن است به مواد مختلفی از جمله Inconel که مخصوصاً در برابر خوردگی مقاوم است، احتیاج داشته باشید.

پیستون

پیستون به میله پیستون متصل شده و از طریق سوراخ سیلندر به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند و توسط مایع هیدرولیک تحت فشار قرار می‌گیرد و منطقه مورد استفاده برای ایجاد نیروی هیدرولیک را فراهم می‌کند. بسیار حیاتی است که هیچ مایع هیدرولیکی نمی‌تواند از روی پیستون داخلی عبور کند.

سیال هیدرولیک
بیشتر مایعات هیدرولیکی روغن هستند و تعداد زیادی از انواع مختلف آن موجود است. سیستم های هیدرولیکی، پمپ ها و شیرهای مختلف به ویسکوزیته متفاوت مایعات نیاز دارند. گاهی اوقات، در کاربردهایی که هر نوع مایع قابل اشتعال خطر ایجاد می‌کند، ممکن است مایع هیدرولیک پایه، آب باشد.

رابط های نصب در هر دو انتها

هر دو انتهای سیلندر هیدرولیک به یک رابط نصب نیاز دارند. یکی در پایه و دیگری در سر. رابط نصب کاملاً به نیاز مشتری و کاربرد سیلندر هیدرولیک بستگی دارد. رربط های نصب عبارتند از:

  • پین(Pins)
  • اتصالات رشته ای
  • فلنج(Flanges)
  • تریونز(Trunnions)
  • یاتاقان های کروی(Spherical bearings)
  • پا نصب شده(Foot mounted)
  • پیچ و مهره(Bolted)

NECK GLANDS

برای جلوگیری از نشت روغن و حفظ فشار، لوله هیدرولیک باید از هر دو طرف مهر و موم شود. یک سر لوله با پایه بسته می‌شود و انتهای دیگر آن باید باز باشد تا میله بتواند از داخل لوله خارج شود. در این انتها لوله با NECK GLANDS مهر و موم می‌شود که میله بتواند به داخل و خارج حرکت کند.

ports

مایع هیدرولیک نیاز به ورود و خروج سیلندر از طریق پورت ها دارد. یک پورت در هر دو انتهای لوله سیلندر و یک پیستون هیدرولیکی بین دو پورت قرار دارد. اینها باید ایمن باشند، زیرا یک درگاه ضعیف می‌تواند باعث نشت خطرناک مایع هیدرولیک تحت فشار شدید شود.

مهر و موم(seals)

در کل سیلندر هیدرولیک از مهر و موم استفاده می‌شود. بسته به عملکرد و نوع سیلندر هیدرولیک، آنها می توانند از طیف گسترده ای از مواد مختلف ساخته شوند. آنها باید سخت پوشیده باشند و از تکرارهای متعدد میله در حال حرکت به داخل و خارج لوله سیلندری آسیب نبینند و هر گونه آلودگی را از بین می برند. طراحان سیلندر هیدرولیک مهر و موم مناسبی با توجه به چندین فاکتور، برای لوله سیلندری در نظر می گیرند. سیلندرهایی که در دمای بسیار بالا کار می کنند نیاز به مهر و موم هایی دارند که مستعد ذوب شدن نیستند، بنابراین ممکن است ماده ای مانند ویتون را انتخاب کنند. در انتهای دیگر طیف، سیلندرهایی که در دمای انجماد کار می کنند به یک ماده پلی اورتان نیاز دارند که در سرمای شدید ترک نخورد. مهر و موم های Zurcon و PTFE ممکن است برای شرایطی انتخاب شوند که برای مقاومت در برابر اصطکاک مربوط به تکرارهای سریع، مانند محیط کارخانه، مهر و موم لازم باشد.

دریچه های سیلندر، شیلنگ ها و فیکسچرها

سوپاپ ها و پمپ ها از طریق لوله‌های تغذیه و شیلنگ به سیلندر هیدرولیک متصل می‌شوند. اینها کاملاً تخصصی هستند و مجبورند تحت فشارهای شدید کار کنند. آنها همچنین باید بتوانند در برابر خوردگی مقاومت کنند، بنابراین از یک ماده مناسب برای محیط خارج و همچنین مایع هیدرولیک مربوطه ساخته می‌شود.

فیلترینگ

فیلتراسیون برای سیستم هیدرولیک حیاتی است. مایع هیدرولیک باید کاملاً عاری از آلاینده باشد تا اطمینان حاصل شود که مهر و موم آسیب نبیند و سیستم به خوبی کار می‌کند. تعدادی فیلتر در سرتاسر سیستم هیدرولیک وجود دارد و بسته به محیط ماشین‌آلات، این فیلترها باید مرتباً تغییر کنند. برخی از مکانهای بسیار آلوده، مانند کارخانجات، ممکن است از واحدهای فیلتراسیون بای پس استفاده کنند. سیستم فیلتراسیون را می توان از بقیه سیستم هیدرولیک جدا کرد. فیلترها را می توان به سرعت و به راحتی تغییر داد و دوباره متصل کرد. مشخص شده است که این امر باعث افزایش طول عمر سیستم هیدرولیک بدون نیاز به خدمات گران قیمت می‌شود.

لوله سیلندریپایان

یکی از مهمترین کاربردهای لوله سیلندری، استفاده از لوله سیلندری در سیلندر هیدرولیکی می‌باشد. از آنجایی که سیلندرهای هیدرولیک بسیار پرکاربرد هستند و در صنایعی مانند ماشین‌آلات و بالابرها و غیره کاربرد داند، در نتیجه باید حتما، در انتخاب و خرید لوله سیلندری که قسمت مهمی از سیلندر هیدرولیک می‌باشد، دقت کرد. پویا استیل برادران واردکننده لوله سیلندری با بهترین کیفیت و متریال روز دنیا، از اروپا و آسیا در خدمت شماست، تا بهترین ها را تجربه کنید و برای ساخت و تولید محصولات خود از لوله‌های سیلندری با کیفیت استفاده نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *