لوله سیلندری h8 یا h9 کدام مناسب است؟

امتیاز دهید.

برای خرید لوله سیلندری h8 یا h9 به چه مرکز معتبری مراجعه نماییم؟

لوله سیلندری h8 یا h9 کدام مناسب است؟

تفاوت های بین لوله سیلندری h8 یا h9 در چیست؟

لوله‌های سیلندری از جمله تجهیزات کاربردی می باشند که در صنایع گوناگونی همچون تولید آسانسور، خودروسازی، ساختمان سازی، لوازم و سایر تجهیزات گوناگون استفاده می‌شوند.

لوله‌های سیلندری استاندارد، لوله‌هایی با ضخامت بالا هستند. یکی از ویژگی های بسیار مهم آنها، تحمل فشار زیاد است.

این ویژگی خاص به عنوان یک مزیت برای این محصول محسوب می‌شود. هنگام نشست، این لوله‌های مقاومت بسیار فراوانی دارند. سطح داخلی لوله‌های سیلندری صاف و صیقلی و براق است.

جهت ساخت این لوله‌ها از آلیاژهای فولادی ST37 و  ST52 استفاده می کنند. همان طور که بیان نمودیم لوله‌های سیلندری در صنایع بسیار گوناگونی کاربرد دارند.

که نشانگر قابلیت های و کیفیت بالای این نوع لوله در صنایع گوناگون می‌باشد.

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی کامل لوله‌های سیلندری و لوله سیلندری h8 یا h9 کدام مناسب است؟، بپردازیم. تا بیشتر با این نوع لوله‌های پرکاربرد صنعتی آشنا شوید.

لوله‌های سیلندری

عموما لوله‌های سیلندری به شکل مانیسمان (یعنی بدون درز جوش) ساخته می‌ شوند. اما چنانچه با توجه به نوع کاربرد این نوع لوله‌ها به تحمل فشار بسیار کمتری نیاز باشد، لوله ‌های سیلندری درز جوش را با قیمت کمتری تولید می کنند.

در واقع جهت ساخت لوله‌های سیلندری دو استاندارد با دقت h9 و  h8وجود دارد.

تفاوت لوله‌های سیلندری h8 با h9

لوله‌های سیلندری h8: این گروه از لوله‌های سیلندری از سایز 35* 45 میلیمتر تا سایز 350* 500 میلیمتر  تولید و در بازار موجود می باشند. لوله‌های سیلندری h8 طی فرایند تولید سرد کشیده شده تولید می‌شوند.

با توجه به سایز این نوع لوله‌های سیلندری، طول شاخه های آن 4 الی 10 متر می‌باشد. این نوع روش تولید لوله، سبب افزایش استحکام لوله سیلندری می‌شود.

از لوله‌های سیلندری h8 در ساخت جک‌های هیدرولیک ( جک های بسیار دقیق و حساس ) و جک های پنوماتیکی استفاده می کنند.

لوله‌های سیلندری با تلرانس h9: لوله‌های سیلندری h9 از سایز 30 * 25 میلیمتر تا سایز 115* 100 میلیمتر  تولید و در بازار موجود می باشند.

این نوع لوله‌ها طی فرایند تولید سرد کشیده ساخته می‌شوند. طول شاخه های لوله‌های سیلندری h9، 6 الی 8 متر می‌باشد.

در ساخت انواع قطعات بسیار دقیق ( سایز شده)، ساخت جک هایی که به دقت زیادی نیاز ندارد ( همانند بازوی جک تراکتور) و همچنین ساخت جک‌های هیدرولیک (با توجه به نحوه عملکرد و میزان طول کورس جک) مورد مصرف قرار می‌گیرد.

استفاده کردن از پکینگ های U شکل در این نوع جک ها الزامی است.

تفاوت در نحوه تولید

لوله‌های h8 به روش هونینگ کاری ساخته می‌ شوند و لوله ‌های h9 به روش سنگ زنی ساچمه ‌ای ساخته می ‌شوند. معمولا جنس لوله‌های سیلندری از آلیاژ فولادی St52 است.

البته ناگفته نماند که  بعضی از سایز های لوله‌های سیلندری که برند چینی هستند، جنس آنها از آلیاژ فولادی Sk22 است. این نوع لوله‌ها در قیاس با لوله‌های مانیسمان دانسیته بیشتری دارند.

به علت همین ویژگی چگالی و تراکم بیشتر، لوله‌های سیلندری فشار هیدرولیکی بیشتری را تحمل می کنند. این نوع لوله‌های سیلندری در برند های چینی، ترک و رومانی تولید میشوند به صورت شاخه ای و برشی عرضه بازار می ‌شوند.

لوله سیلندری h8 یا h9 کدام مناسب است؟

قیمت و خرید لوله‌های سیلندری h8 و h9

در یک تعریف یا بیان ساده در پاسخ به این سوال که لوله سیلندری h8 یا h9 کدام مناسب است؟

میتوان گفت، لوله‌های سیلندری h8 که با روش سنگ زنی ساچمه‌ای تولید می‌شوند پستی و بلندی های سطحی لوله، هموار می‌شود و همین امر موجب می‌شود تا سختی سطحی لوله افزایش یابد و در نهایت سطح نهایی داخل لوله کاملا صیقلی و صاف می‌شود.

نکته قابل توجهی که در رابطه با تفاوت لوله‌های سیلندری h8 و h9 لازم است بدانید، سختی داخلی لوله‌های سیلندری h8 در قیاس با لوله‌های سیلندری h9 بیشتر می‌باشد.

در حقیقت سختی لوله سیلندری بر روی قیمت آن تاثیر گذار می‌باشد. ناگفته نماند که گریز از محور لوله سیلندری h8 در قیاس با لوله سیلندری h9 کمتر می‌باشد.

گروه صنعتی پویا استیل یک مرکز معتبر فروش انواع آهن آلات می‌باشد که اقدام به فروش انواع لوله‌های سیلندری ( فروش لوله سیلندری داخل سنگ خورد و پشت سنگ خورده، فروش لوله‌های سیلندری با تلرانس h9 و فروش لوله سیلندری با تلرانس h8 ) می‌کند.

شما خریداران عزیز می توانید جهت اطلاع دقیق از قیمت و همچنین خرید انواع لوله‌های سیلندری با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا کارشناسان فروش ما، شما را راهنمایی کنند. به جرات میتوان گفت که تمامی محصولات موجود در این مرکز خوشنام و با سابقه با استاندارد و کیفیت بالایی ساخته می‌شوند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *