مشکلات رایج آبکاری هارد کروم

5/5 - (3 امتیاز)

پوشش هارد کروم

 رایج ترین و قدیمی ترین روش آبکاری تزئینی بر روی فولاد، آبکاری مس-نیکل-کروم است که به آن “پوشش کروم” نیز گفته می‌شود. در سال های اخیر، آبکاری نیکل کروم (نیمه روشن + آبکاری روشن) نیز به دلیل مقاومت در برابر خوردگی برتر و ویژگی های زیبایی آن معمول است. این موارد نه تنها بر روی لایه های فلزی اعمال می‌شوند بلکه بر روی لایه های پلاستیکی نیز اعمال می‌شوند. آبکاری کروم جریان اصلی پوشش تزئینی امروزه است. آبکاری کروم نوعی آبکاری بدون برق است که از هیچ منبع الکتریکی برای شارژ وان آبکاری استفاده نمی‌کند. آبکاری کروم سخت را می توان در انواع محصولات مانند غلطک، شفت کروم هارد و راهنمای خطی یافت.

صنعت اتومبیل امروز برای مقابله با حملات مختلف آب و هوایی به مقاومت در برابر خوردگی بالاتری نیاز دارد. بنابراین، با استفاده از آبکاری دوتایی متشکل از نیکل های الکتروشیمیایی مختلف، آبکاری سه گانه با لایه متوسط ​​ساخته شده از سه نیکل و آبکاری کروم خرد شده برای لایه بالایی، برای بهبود خوردگی مقاومت استفاده می‌شود.

مشکلات رایج آبکاری هارد کروم

مشکلات رایج آبکاری هارد کروم

هنگام ترمیم لوله سیلندری (سیلندر هیدرولیک) آبکاری کروم سخت از قسمت های مهم آن می‌باشد. میله های سیلندر که برای مدت زمان قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته اند، به طور قابل توجهی درجه ای از سایش را در سطح هارد کروم به وجود آورده اند. به همین دلیل جهت بازگشت سیلندرها به حداکثر کارایی، بهترین روش تعویض کروم است.

در مقالات قبلی نحوه آبکاری و مراحل آبکاری کروم سخت را معرفی کردیم. با این حال، آبکاری کروم سخت یک فرآیند کاملاً تخصصی است که شامل شیمی، متالورژی، مهارت مکانیکی، دانش عمیق و تجربه گسترده است. موارد زیادی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد اشتباه شود و مشکلاتی را به وجود آورد. از اتصالات الکتریکی بد گرفته تا شیمی ضعیف وان، آسیاب قبل از ورق نامناسب یا رکینگ و جیگینگ مناسب.

وقتی همه چیز اشتباه پیش می رود، به صورت نقص در سطح هارد کروم ظاهر می‌شود و تمامی اینها بدان معناست که میله سیلندر مطابق نیاز عمل نخواهد کرد. یک کار رنگ آمیزی بد باعث آسیب به سایر اجزای سیلندر هیدرولیک مانند مهر و موم ها می‌شود که منجر به خرابی سریع می‌شود. با توجه به نکات گفته شده، در اینجا 8 مورد از مشکلات رایج آبکاری هارد کروم را بیان میکنیم که باید هنگام تعمیر میله سیلندر هیدرولیک از آنها جلوگیری کنید.

معرفی ۸ مشکل هنگام آبکاری کروم هارد

  • رسوبات کسل کننده و شیری

دلایل زیادی برای ظاهر نامناسب کروم وجود دارد، اما علت اصلی آن معمولاً عدم تطابق چگالی جریان و دمای وان کروم است. این شرایط همچنین می‌تواند وجود کلریدها و آلودگی فلز مخزن آبکاری مانند آهن و مس را نشان دهد.

  • رسوبات سوخته

رسوبات سوخته کروم معمولاً در نزدیکی مناطق با چگالی جریان زیاد میله سیلندر دیده می‌شود. وقتی چگالی جریان خیلی زیاد باشد، کروم خیلی سریع رسوب می‌کند. این اثر در مناطقی که بیشترین جریان را دارند بیشتر می‌شود و منجر به تجمع شدید رسوبات کروم معمولاً در لبه ها یا انتهای میله سیلندر می‌شود.

  • پوشش ضعیف یا جزئی

پوشش ضعیف به یک قطعه آبکاری شده اشاره دارد که “نقاط از دست رفته” را به نمایش می گذارد. اینها ممکن است تکه های کوچکی از فلز بدون روکش یا بخشهای بزرگی باشد که آبکاری در آنها اتفاق نیفتاده است. شایعترین علت پوشش جزئی شیمی بد است. مشکلات اتصال الکتریکی نیز ممکن است باعث این وضعیت شود – مانند تماس ضعیف یا متناوب بین قطعات و قفسه و / یا قفسه ای که نمی‌تواند جریان کافی را به تمام قسمت های قطعه در هنگام آبکاری حمل کند. این وضعیت در دوره های طولانی آبکاری تشدید می‌شود. در همه موارد، پوشش ضعیف یا جزئی برای تعمیر میله سیلندر هیدرولیک قابل قبول نیست.

  • چسبندگی ضعیف

چسبندگی ضعیف به لایه برداری، تاول زدن یا بلند شدن رسوبات کروم به دور از فلز پایه اشاره دارد. علت آن پیوند ضعیف بین کروم و سطح زیرین آن است. این امر به طور کلی توسط یک سطح ضعیف آماده ایجاد می‌شود. در طی فرآیند آبکاری، کروم به فلز پایه میله سیلندر که معمولاً یک قسمت قبلاً آبکاری شده است، رسوب می‌کند. اگر این سطح به درستی آماده نشده باشد، می توان در زمان آبکاری، فلزات، روغنها و آلاینده های کمیاب را یافت. چسبندگی ضعیف اغلب هنگامی رخ می‌دهد که کروم روی کروم موجود آبکاری شود، که در فرآیند قبل از آسیاب کردن موفق به حذف آن نشده است. وقفه های فعلی یکی دیگر از دلایل ضعف چسبندگی است.

  • کروم خشن

یک کار کروم خشن اغلب نتیجه ضعف پایه است . شرایط فلزی در حالی که سایر کارهای نهایی مانند مس تمایل به پر کردن سوراخ و خراش در فلز پایه و در نتیجه ایجاد یک سطح صاف و یکدست دارد، کروم تمایل دارد از کانتور فلز پیروی کند. این بدان معناست که هر نقصی اغراق شده و تسطیح نمی‌شود. علاوه بر این، این مناطق افزایش یافته جریان بیشتری را به خود جذب می کنند، که منجر به رسوبات بیشتر کروم در این نقطه می‌شود – این مسئله را بیشتر تشدید می‌کند. نتیجه نهایی یک سطح ناهموار و خشن است.

  • ایجاد حفره

ایجاد حفره یک مشکل شایع است که با وجود سوراخ های بیش از حد کوچک در سطح کروم مشخص می‌شود. دلایل بالقوه زیادی وجود دارد که تشخیص و مقابله با آنها را دشوار می‌کند. گاهی اوقات فلز پایه متخلخل است. مواد خارجی که در حین آماده سازی قبل از آبکاری خارج نمی‌شوند نیز می توانند باعث ایجاد حفره شوند. مواد نامحلول معلق در وان در زمان آبکاری همان اثر را دارند.

  • میکرو ترک بیش از حد

ترک‌خوردگی خرد یک قسمت طبیعی از فرآیند آبکاری است. با ساختن کروم، ترک های ریز ایجاد می‌شود و سپس توسط لایه بعدی پوشانده می‌شود. ترک‌خوردگی میکرو تا حدی مطلوب است،  زیرا ترک های کوچک کانال هایی برای روغن کاری فراهم می کنند، که به کاهش اصطکاک کمک می‌کند. با این حال، ترک‌خوردگی میکرو بیش از حد باعث افزایش زبری سطح بیش از حد مجاز می‌شود. تغییرات دما و نسبت سولفات کروم در درجه وقوع ترک‌خوردگی میکرو نقش دارد.

  • ترک‌خوردگی

ترک‌خوردگی درشت سطح کروم به دلیل شباهت آن به گل خشک و ترک خورده یا شبکه ناهمسان شش ضلعی، به عنوان “ترک‌خوردگی گل” شناخته می‌شود. ترک‌خوردگی لجن معمولاً به دلیل تکنیک نادرست سنگ زنی ایجاد می‌شود – از جمله استفاده از چرخ آسیاب نادرست، سرعت آسیاب نادرست، عمق زیاد آسیاب، یا مایع آسیاب ناکافی یا نادرست. ترک‌خوردگی زیاد سطح را به شدت به خطر می اندازد و میله سیلندر را در برابر خوردگی مقاوم نمی‌کند.

مشکلات رایج آبکاری هارد کروم

اهمیت کیفیت کروم هارد برای تعمیر میله سیلندر هیدرولیک

 کیفیت پایان هارد کروم میله سیلندر هیدرولیک شما نقش مهمی در عملکرد آن دارد. در حالی که تشخیص برخی از این نقص ها آسان است، برخی دیگر ممکن است به تمرین نیاز داشته باشند. برخی از مشکلات ممکن است منجر به خرابی فوری سیلندر هیدرولیکی تعمیر شده شما شود، در حالی که برخی دیگر باعث کاهش طول عمر آن شده و در معرض خوردگی قرار می گیرند. با چنین فرآیند فنی و با وجود بسیاری از احتمالات برای به وجود آمدن مشکلات، مهم است که برای اطمینان از تعمیر با کیفیت بالا، یک مرکز سخت کروم ساز معتبر را انتخاب کنید.

در پایان

کیفیت و اهمیت کروم سخت که بر روی لوله‌های فولادی آبکاری می‌شود، در طولانی مدت دارای اهمیت بالایی است. زیرا آبکاری بد هارد کروم سبب می‌شود تا لوله هیدرولیک آبکاری شده طول عمر کوتاهتری داشته باشد و نیاز باشد تا در فواصل زمانی کم نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشید. در نتیجه در زمان خرید و انتخاب محصول از شرکت پویا استیل کمک بگیرید تا بهترین کیفیت و بهترین اجناس را در اختیاران قرار دهد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *