همه چیز درباره میل کروم

امتیاز دهید.

میل کروم

میل کروم یک فلز گران‌بها از جنس آلیاژ کروم است. این فلز محبوب دارای درجه سختی بالا می‌ باشد. یکی از مهم ‌ترین خواص میل کروم این است که مقاومت خیلی بالا در برابر سایش و زنگ‌زدگی دارد. همین امر باعث شده محبوبیت بسیار زیادی در صنعت داشته باشد. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های میل کروم این است که تحمل فشار بسیار زیادی دارد. با توجه به این‌که در مقابل رطوبت هم واکنشی نشان نمی‌دهد، در صنعت مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد. در فضاهایی که رطوبت در آن بسیار زیاد است این آلیاژ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

این فلز پر کاربرد یک آلیاژ محسوب می‌ گردد. استحکام و قدرت آن به موادی که در آن به‌کار رفته است بستگی دارد. رنگ این فلز گران‌بها معمولاً خاکستری می‌باشد و در طبیعت نیز یافت می‌گردد. مزیت بالا بودن درجه سختی این فلز موجب می‌شود که در جوشکاری و یا محیط‌ هایی که باید فلز در آن جوش بخورد استفاده نشود. در صنعت میل کروم را با نام شافت کروم هم می‌شناسند. آلیاژ مورد استفاده در این فلز از جنس فولاد CK45 است. برای ساخت جک‌های هیدرولیک و پنوماتیک از این آلیاژ استفاده می‌شود.

ویژگی های میل کروم

از ویژگی‌های ظاهری این فلز گران‌بها سطح یکنواخت و صاف آن می ‌باشد. همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارد. با توجه به مقاومت و استحکام آن در اکثر وسایل حمل‌ونقل یک لایه‌ی پوششی محسوب می‌گردد. این آلیاژ درجه مقاومت بالایی دارد و حتی در دماهای بالا تا چهارصد درجه تغییری در عملکرد خود نشان نمی‌دهد. همین امر باعث می‌شود در پوشش صنایع و وسایل نقلیه از آن استفاده گردد.

همان‌طور که در متن بالا خواندید، این فلز در برابر فشار و زنگ‌زدگی مقاوم است. همچنین کیفیت یکنواخت آن باعث گردیده است که در صنایع مختلف، در مواردی که اصطکاک بالا دارند یا محیط‌هایی که بسیار مرطوب هستند مورد استفاده قرار گیرد.

مشخصات فنی و کاربرد های میل کروم

یکی از کاربرد های بسیار مهم شفت هارد کروم این است که در اثر اکسایش هم تغییر رنگ نمی‌دهد. به همین منظور یک لایه‌ روکش بسیار مفید است. همین خاصیت سبب گردیده‌ است که یک فلز براق باشد. کشورهایی که این فلز را تولید می‌کنند رومانی، ترکیه و چین هستند. خوشبختانه در ایران نیز چند سالی است که این فلز گران ‌بها و محبوب تولید می‌شود. اندازه طبیعی این فلز بیست میلی‌متر تا هفتاد میلی‌متر می‌باشد. با توجه به نیاز صنعتی که در آن استفاده می‌شود، می‌ توانند در اندازه و سایزهای مختلفی این آلیاژ را تولید کنند.

هزینه تولید میل کروم

هزینه تولید هر آلیاژ بستگی به مواد مصرفی در آن است. برای تولید شافت کروم به یک سری فاکتور ها باید توجه شود تا بتوانید قیمت واقعی آن را به دست بیاورید. از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای تعیین قیمت این فلز می‌توان نام برد، سایز و همچنین قطر لایه داخلی آن می‌باشد. معمولاً قطر لایه داخلی یا قطر پوششی باید استاندارد باشد. اندازه استاندارد جهانی این قطر پوششی حدوداً پانزده میکرون است.

مانند همه فلزات دیگر این آلیاژ دارای استانداردهای جهانی ای ان 10277 و ای ان 10027 می‌باشد.

قطر میل کروم و تصویر

تولید میل کروم در ایران

ایران جزو چهار کشور تولیدکننده شافت کروم می‌باشد. از خصوصیات تولید ایرانی اندازه و سایز دقیق آن است. در ایران مانند سایر کشورهای دیگر، در صنعت‌های هیدرولیک و همچنین محصولات پیستونی و هیدرولیکی از این فلز استفاده می‌شود.

شفت کروم‌های معمولی وجود دارند. این شفت ها در ساخت صنعت پمپ‌سازی همچنین آسانسور و جک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ایران نزدیک به دو دهه است که این فلز پرکاربرد را تولید می‌کند.

هارد کروم

یکی دیگر از محصولات فرآوری شده از آلیاژ کروم، هارد کروم نام دارد. از این میل‌گرد در صنعت راه‌سازی و حمل‌ونقل های سنگین مانند کشتی‌ ها و و ماشین ‌آلات صنعتی غول‌پیکر مورد استفاده قرار دارد.

سخن پایانی

همان‌طور که در متن بالا خواندید، این فلز را در صنایع حساس که نیازمند مقاومت بالا و سختی زیاد دارند، مورد استفاده قرار می‌دهند. به‌ همین ‌منظور بهتر است از شرکت ‌ها و کارخانجاتی خرید کنید که قابل‌اعتماد باشند. باید از فلزاتی استفاده کنید که دارای استانداردهای جهانی باشند تا در حین کار با مشکلی مواجه نشوید. شافت کروم یکی از فلزات بسیار محبوب است و خوشبختانه در ایران تولید می‌شود.

میل کروم ایرانی

کارخانجات زیادی در ایران هستند که این فلز را تولید می‌کنند. می‌ توانید با توجه به مشخصات فنی، ابتدا آن‌ ها را با همدیگر مقایسه کنید، سپس اقدام به خرید نمایید. شما می‌توانید در صنعت راه‌ سازی، آسانسورسازی و همچنین ماشین‌آلات صنعتی از این فلز بسیار محبوب استفاده نمایید. علاوه‌ بر این فروشگاه‌ های اینترنتی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید محصولات آن‌ها را با همدیگر مقایسه کنید. با توجه به اینکه در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی هارد کروم و شفت کروم تولید می‌شوند، مناسب برای تمام صنایع می‌باشند. اگر قصد دارید در صنایع هیدرولیک و پنوماتیک از این آلیاژ استفاده کنید، بهتر است شافت کروم‌هایی را انتخاب کنید که از آلیاژ فولاد تولیده شده است. دلیل این انتخاب جنس روکش آن است که با کروم پوشش داده شده است.CK45

شما می‌توانید از محصول میل کروم ایرانی شاخه ای در سایت دیدن فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *