هونینگ کاری لوله سیلندری

5/5 - (1 امتیاز)

هونینگ کاری لوله سیلندری چیست؟

هونینگ کاری لوله سیلندری فرآیند ماشین کاری دقیق است که در آن با استفاده از یک ابزار ساینده، یک سطح بسیار ظریف روی لوله سیلندری تولید می‌شود. سوزن زدن سیلندرهای هیدرولیک با کیفیت بالا ضروری است، زیرا عملکرد موثر پیستون‌ها به این بستگی دارد که لوله سیلندر سطح بسیار خوبی داشته باشد. که همچنین می‌تواند از سایش زودرس اجزای متحرک جلوگیری کند. هونینگ همچنین یک مهر و موم ایمن در اطراف یک سیلندر هیدرولیکی ایجاد می‌کند، که باعث افزایش طول عمر و جلوگیری از نشت می‌شود که باعث ایجاد هزینه می‌شود.در صنعت تولید لوله سیلندری، لوله‌هایی که به روش هونینگ کاری درست می‌شوند را لوله سیلندری با تلرانس h8 می نامند.

اهمیت هونینگ کاری لوله سیلندری

در سیستم های هیدرولیک، سیلندرها معمولاً به صورت جفت هستند که در درون هر کدام یک پیستون قرار دارد که سایز پیستون‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد و یکی نسبت به دیگری کوچکتر است. سیلندرها تا حدی با یک مایع هیدرولیکی مناسب مانند روغن پر شده اند که می‌تواند از طریق یک لوله اتصال که عمود بین این دو قرار دارد، بین آنها منتقل شود. هنگامی که سیستم در حال کار است، مایع هیدرولیک موجود در سیلندر با پیستون کوچکتر تحت فشار از طریق لوله به داخل سیلندر دیگر، مجبور می‌شود پیستون‌های بزرگتر را با یک نیروی بزرگتر هدایت کند. با استفاده از سیلندرهایی در اندازه های مختلف، سیستم می‌تواند نیروی کافی برای بلند کردن، فشار دادن یا کشیدن وزنه های سنگین را اعمال کند. در نتیجه می توان گفت سطح صاف و یک دسته لوله سیلندری سبب می‌شود تا سیستم های هیدرولیک نیز کار خود را به درستی انجام دهند.

هونینگ-کاری-لوله-سیلندری2

مزایای هونینگ لوله سیلندری

هونینگ قسمت مهمی از آماده سازی سطح لوله سیلندری می‌باشد که برای سیستم های هیدرولیک بسیار با اهمیت است و مزایای بی شماری را فراهم می‌کند که باعث بهبود کارایی، طول عمر و دقت آن می‌شود. در زیر مزایای هونینگ لوله سیلندری را بررسی می کنیم تا متوجه شوید که دقت و توجه در این کار چه اهمیت بالایی دارد.

  • پیستون‌های کارآمد و مقاوم

پیستون‌های موجود در سیستم های هیدرولیک تحت فشار زیادی قرار می گیرند و به طور مداوم در حال کار هستند. بنابراین محافظت از آنها در برابر اصطکاک، سایش زودرس و مقاومت در برابر مایعات برای کارایی و کارآمد بودن بسیار حیاتی است. برش سطح لوله سیلندر و پیستون‌هایی که با دقت همسان شده اند می توانند به طور قابل توجهی طول عمر آنها را افزایش دهند و تحمل ها را بهبود بخشند و از فشار دقیق تر هنگام کار اطمینان حاصل کنند.

  • کاهش احتمال خرابی قطعات

خرابی سیستم های هیدرولیکی بسیار ناخوشایند است، زیرا این تجهیزات بسیار گران قیمت و هزینه بردار هستند. در برخی از صنایع مانند هوافضا می‌تواند برای ایمنی مصرف کنندگان حیاتی باشد. با اصلاح می توانید سطح اجزای مهم را از ناسازگاری هایی که می توانند باعث ساییدن ناهموار فلز شوند، اطمینان حاصل کنید. پیستون‌های لبه دار نیز آهسته تر می پوشند، زیرا برش زدن حرکت های نرمتر درون سیلندرهای هیدرولیک را تسهیل می‌کند.

  • انتقال بهتر مایعات

انتقال کارآمد مایعات هیدرولیکی بین لوله سیلندر برای عملکرد موثر سیستم ضروری است. یک لوله لبه دار برای سیلندر هیدرولیکی اطمینان حاصل می‌کند که ناسازگاری ها برطرف شده و یک سطح ماشین کاری شده صاف است تا انتقال سریع و سازگار سیال از طریق سیستم را تسهیل کند.

  • بازرسی دقیق فلزکاری

تراشکاری سیلندر هیدرولیکی (لوله سیلندری) همچنین می‌تواند یک بازرسی دقیق تر و آگاهانه از سیستم هیدرولیک را تسهیل کند. نقایص و کمبودهایی مانند خراش یا فرورفتگی را برجسته کند که می‌تواند آن را مستعد خرابی کند. با مشاهده كامل مشكلات، پرسنل می توانند مناسب ترین اقدام مانند انجام برش اضافی، نوسازی یا تعویض بخش آسیب دیده را به راحتی انجام دهند.

هونینگ-کاری-لوله-سیلندری2

ویژگی های لوله سیلندری هونیگ کاری شده

لوله‌های سیلندری با تلرانس h8 به روش هونینگ کاری تولید می‌شوند. این لوله‌ها از جنس st52 می باشند که به روش کشش سرمایشی تولید می‌شوند و از مهمترین ویژگی های آنها می توان به دقت بالا و خاصیت ضد زنگ این نوع لوله‌ها اشاره کرد. همچنین لوله سیلندری با تلرانس h8  قابلیت تحمل فشار بالا را دارد و سطح داخلی آن براق و صیقلی می‌باشد.

لوله سیلندری دارای مقاومت بالایی است که از هرگونه نشت در لوله سیلندری و سیستم هایی که از این نوع لوله سیلندری استفاده می کنند، جلوگیری می نماید. مهمتری کاربرد این نوع لوله‌ها در سیستم هیدرولیک، جک هیدرولیک، جک صنعتی، صنایع خودروسازی و تولید سیلندهای خاص می‌باشد. این نوع لوله سیلندری ها داخل سنگ خورده و بدون درز می باشند.

در پایان

جهت تولید لوله سیلندری از دو روش هونینگ کاری و سنگ زنی ساچمه‌ای استفاده می‌شود. لوله سیلندری که به روش هونینگ کاری تولید می‌شود، با نام لوله سیلندری با تلرانس h8 شناخته می‌شود. شرکت پویا استیل برادران تولید کننده انواع لوله سیلندری، لوله سیلندری با تلرانس h8 را تولید می نماید که از کیفت بسیار بالایی برخوردار است و در نزد مصرف کنندگان این لوله‌ها بسیار محبوب می‌باشد. جهت خرید و سفارش این محصولات می توانید با کارشناسان فروش پویا استیل در ارتباط باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *