یکی از عجایب صنعت فولاد ضد زنگ

امتیاز دهید.

فولاد ضد زنگ محصولی بی نظیر

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با فولاد ضد زنگ صحبت کنیم. این محصول دارای خواص بسیار عالی می‌باشد. به عنوان مثال قابلیت بازیافت دارد و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

این فولاد خطری برای سلامتی انسان ندارد و بسیار با دوام می‌باشد. این محصول دارای انواع بسیار مختلفی است.

قابلیت بازیافت این محصول سبب شده است که به یک محصول بسیار سودآور تبدیل گردد. این فولاد به عنوان یک کالای جهانی در دنیا شناخته شده است و تقاضا برای آن بسیار زیاد می‌باشد.

فولاد یکی از انواع فلزات می‌باشد که به طور مکرر بازپیدا می‌شود و بازیافت دوباره در خواص آن هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند. این محصول غیر قابل تجزیه می‌باشد. یعنی به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی قابل بازیافت است.

این ویژگی سبب شده است که طرفداران بسیار زیادی پیدا کند و افراد زیادی خواهان خرید این محصول باشند. از دیگر ویژگی هایی که عنوان کردیم با دوام بودن این محصول می‌باشد.

این محصول به دلیل خواصی که دارد در انواع صنایع مختلف قابل استفاده است. همین موضوع سبب می‌شود که افرادی که از این محصول استفاده می کنند هزینه نگهداری و تعمیر بسیار پایین تری پرداخت کنند و عمر محصول شان نیز طولانی تر شود.

این فولاد باکتری تولید نمی‌کند و از آن می توان در صنایع مختلف دارویی و غذایی استفاده کرد. در نتیجه برای سلامتی انسان هیچ ضرری ندارد.

این نوع فولاد در طبیعت باقی نمی ماند و به راحتی و به سرعت تجزیه می‌شود. انتخاب این محصول سبب می‌شود که به افراد از نظر اقتصادی بسیار کمک شود.

انواع مختلف این محصول

فولاد ضد زنگ دارای مدل ها و انواع گوناگونی می‌باشد. این انواع شامل: فولاد Ferritic, فولاد مارتنزیتی، آلیاژ های دوبلکس، فولاد رسوب سختی، فولاد آستینتی می باشند. حال به بررسی هر کدام از این فولاد ها می‌پردازیم. مطالعه کنید: آشنایی با انواع فولاد

فولاد آستنیتی: این فولاد یکی از رایج ترین فولاد ها می‌باشد. که حدود ۱۶ درصد کروم درون آن وجود دارد. یکی از خاصیت های بسیار جالب این فولاد این است که در هر دما یک ساختار یکسان و مشخصی دارد. ساختار این محصول قابلیت جوشکاری بسیار بالایی نیز دارد.

فولاد

فولاد Ferritic: این محصول نیز دارای کروم و نیکل می‌باشد که سبب می‌شود مقاومت آن در برابر عواملی مانند خوردگی کاهش پیدا کند. این محصول خاصیت مغناطیسی نیز دارد.

این حالت مغناطیسی یعنی اینکه داخل این فولاد آهن وجود دارد.

فولاد رسوب سختی: این فولاد اگر با آلومینیوم، مس و نیوبیوم ترکیب شود می‌تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشد. آلیاژ دوبلکس: یکی از مهمترین ویژگی های این نوع آلیاژ مقاومت بسیار بالای آن در برابر تنش و ترک‌خوردگی می‌باشد.

این آلیاژ از ترکیب چند نوع آلیاژ با همدیگر به وجود آمده و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

نحوه شکل گیری فولاد ضد زنگ

یک سری مراحل برای شکل گیری این نوع فولاد وجود دارند. اولین مرحله ذوب شدن مواد اولیه می‌باشد که این مواد را در کوره قوس الکتریکی ذوب می کنند. مرحله دوم حذف کربن می‌باشد که در این مرحله کربن اضافی باید حذف گردد.

مرحله سوم ریخته گری پیوسته است که مذاب تصفیه شده در قالب‌های مخصوص ریخته گری ریخته می‌شود و به صورت های مخصوص برش داده می‌شود. مرحله چهارم شکل گیری است که در این مرحله فولاد مذاب به شکل های مختلفی در می آید.

نورد گرم مرحله پنجم می‌باشد که در دمای بالاتر از دمای تبلور مجدد فولاد انجام می پذیرد و مرحله ای بسیار مهم می‌ باشد. از مراحل دیگر می توان به نورد سرد، آنیل کردن، رسوب زدایی، برش‌کاری و تمام کاری اشاره نمود.

مزایای استفاده از این محصول

استفاده از فولاد ضد زنگ مزایا و ویژگی هایی دارد که سبب شده است افراد بسیار زیادی به دنبال استفاده از آن در صنایع مختلف باشند.‌

بهداشتی بودن، مقاومت بالای آن به دماهای بسیار بالا، مقاومت در برابر کشش و سایش، قابلیت جوشکاری، مقاومت بالا، ماندگاری بالا و عدم نیاز به تعمیر، رسانای الکتریکی بالا جزو مزایای بسیار عالی این محصول می باشند. که توانسته اند آن را به عنوان یک محصول خاص در صنایع مختلف معرفی نمایند.

این محصول در کنار مزایای که دارد کاربرد های بسیار عالی نیز دارد. می‌توان گفت از این محصول در صنعت خودرو، صنعت کشتی سازی، صنعت مواد غذایی و داروسازی، ساخت لوازم خانگی، استفاده در کارخانه شیمیایی و … استفاده می‌شود. مطالعه کنید: فولاد و کاربرد آن در لوله کشی

امروزه کارخانه‌های بسیاری در سطح کشور ایران دست به تولید این محصول بسیار پرکاربرد زده‌اند و سبب شده اند که افراد بتوانند از مزایای این محصول عالی در صنایع مختلف استفاده کنند. این محصول به دلیل داشتن کروم آلیاژی مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد.‌

به همین دلیل می‌تواند طولانی مدت نیز عمر کند. این عمر طولانی سبب می‌شود تا این محصول به عنوان یک محصول بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای افراد شناخته شود.‌

همچنین افراد بسیار زیادی تمایل داشته باشند به خاطر مقاومت بالا و قیمت مناسب و عمر طولانی آن از این محصول بسیار عالی استفاده کنند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *