میل کروم یا شفت کروم

5/5 - (17 امتیاز)

شفت کروم یا میل کروم

میل کروم با به اصطلاح انگلیسی شفت کروم میله­ هایی هستند که از کروم ساخته شده یا با کروم آبکاری می‌شوند. شفت کروم انواع مختلفی دارند و در صنایع و کاربردهای گوناگون بکار گرفته می‌شوند.برای ساخت شفت کروم، میل کروم تحت فرآیندهای دقیق و فرزکاری قرار می‌گیرد و پس از این عملیات، در آبکاری کروم قرار می‌گیرد و باید دقت سطح و سختی آن به استاندارد مورد نظر مانند HV850 برسد.آبکاری کروم علاوه بر ایجاد مقاومت در برابر خوردگی، به افزایش طول عمر میله ها نیز کمک می‌کند. بنابراین می توان گفت، از تفاوت های اساسی میله های آبکاری شده کروم با میله های معمولی طول عمر و مقاومت در برابر خوردگی خاص آنهاست که در صرفه جویی در هزینه ها کمک می‌کند.

انواع میل کروم (شفت کروم)

میل کروم در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود، که عبارتند از:

  • میل کروم القایی کروم اندود شده
  • میل کروم سخت معمولی
  • میل کروم سخت آبکاری شده
  • میل کروم پیستونی
  • میله های پیستونی
  • میل کروم فولادی ضد زنگ آبکاری شده با کروم

در ادامه توضیح مختصری در مورد انواع این شفت کروم ها ارائه می‌شود و در پست های آینده به صورت جامع و کامل آنها را برایتان شرح می دهیم.

شفت کروم یا میل کروم

میل کروم القایی کروم اندود شده

این نوع میله ها که به اختصار IHCP نامیده می‌شود، سطح مقاومت این نوع میله ها نسبت به میل کروم یا شفت­ کروم که فقط دارای روکش کروم هستند در مقابل ضربه بیشتر می‌باشد. به همین دلیل قیمت این نوع میله ها نسبت به شفت کروم‌های دیگر بالاتر می‌باشد. وجود خاصیت القایی در میل کروم القایی، میزان آسیب پذیری سطوح کرومی را در مقابل سایش، اصطحکاک و ضربه کاهش می‌دهد. ویژگی این نوع میل کروم ها عبارتند از:

  • سختی سطح 50RC می‌باشد.
  • قدرت بازدهی آن در حدود 110 فشار PSI کروم سخت روی سطح سخت است. به این معنی که تا این حد از فشار می توانند سطوح این میله ها فشار را زیر سطوح سخت تحمل کنند.
  • انتخابی بسیار مناسب و عالی برای کاربردهای هیدرولیکی و بادی یا پنوماتیکی است.

میل­ کروم سخت معمولی

میل کروم سخت معمولی که به طور اختصار به آن CPO گفته می‌شود، شفت کروم‌هایی هستند که با کروم آبکاری شده است. تفاوت این نوع میله ها نسبت به میل کروم‌های القایی در این است که کروم اندودی به صورت القایی روی بستر میله انجام نشده است. سطح بیرونی میله ها با کروم سخت به میزان بالایی آبکاری شده است، اما سطح داخلی با کروم سخت پوشش داده نشده است. در این حالت سختی کروم به 58RC الی 60RC می رسد. این نوع میله ها برای کاربردهای هیدرولیکی و پنوماتیکی انتخاب های عالی هستند، به خصوص در جایی که ممکن است ماشینکاری بیشتری مورد نیاز باشد.

شفت کروم یا میل کروم

میل کروم سخت آبکاری شده

این نوع میله ها ترکیبی از چند ماده کربن، منگنز، P، SI،S با درصد خلوص متفاوت و مطابق با استانداردهای جهانی هستند. تلورانس این میله ها بر اساس استاندارد ISO F7,G6 تعریف می‌شود. معمولا قبل از بسته ­بندی روغن ضدزنگ در سطوح میله­ ها پخش می‌شود تا در نهایت هر میله مطابق نیاز مشتری و درخواست او بسته ­بندی شود. بسته ­بندی می‌تواند در میان ورق­ های پلاستیکی حبابدار یا بسته­ بندی چوبی و .. انجام شود. این نوع متداول از میله ­های کرومی در صنایع هیدرولیکی و پنوماتیکی، ماشینآلات قالب ریزی و سازه ­های پلاستیکی، دستگاه­ های تولید کاغذ، تجهیزات بدنسازی و سایر ماشین ­آلات صنعتی کاربرد فراوانی دارند. همچنین بعضا این میله ­ها با نام میله­ سیلندری نیز شناخته می‌شود.

میله­ های پیستونی

میله­ هایی که همانند میله­ های کرومی سخت آبکاری شده ترکیبی از کربن و Mn ,S ,Si, p می‌باشد و همانطور که از نام آن پیداست در ساخت انواع موتورهای پیستونی و ماشی آلاتی که پیستونی کار می کنند کاربرد دارد. بطور معمول قطری بین 10 تا 250 mm دارد و بسته‌بندی آن نیز همانند دیگر میله ­ها بنا به درخواست و نیاز مشتری انجام می‌شود.

شفت کروم یا میل کروم

میله­ های آبکاری کرومی پیستونی

این میله­ ها از میزان کربن متوسط در ساخت بهره می برند و همچنین بدلیل داشتن روکش کروم از خواص بسیار مهم کروم نیز بهره می برند. بعد از فرآیند کشش سرد روی میله استحکام کششی آنها نیز افزایش می یابد. پس از آبکاری این میله های پیستونی با کروم، مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش به دست می آورد و همچنین بکنواختی سختی بسیار عالی در سطوح پیدا می کنند. این نوع از میله­ ها و تقریبا بسیاری دیگر از میله­ های کرومی برای استفاده در میله ­های پیستونی، میله­ های سیلندری هیدرولیکی، میله­ های سیلندری پنوماتیکی یا بادی، ماشین ­آلات پانچ، دستگاه پرس فشار، جرثقیل، ماشین­ آلات تزریق پلاستیک،ماشین­ آلات بسته‌بندی و ماشین­ آلات اتوماتیک و.. بسیار کاربرد دارند.

میل کروم فولادی ضدزنگ

این میله­ ها نیز بدلیل بهره گرفتن از روکش کروم دارای خواص مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت نسبت به سایش، خاصیت مغناطیسی پایین و طول عمر بالایی می باشند. از این نوع میله ­ها در ساخت ماشین ­آلات غذایی، ماشین ­آلات شیمیایی، ماشین­ آلات بسته ­بندی، تجهیزات کارواش و سرویس خودرو و دیگر ماشین ­آلات و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌شود.

شفت کروم یا میل کروم

در پایان

شرکت پویا استیل این افتخار را دارد تا با ارائه خدمات و محصولات مختلف و با کیفیت مطلوب به عنوان یک تولید کننده و واردکننده معتبر و فروشنده محصولات فولادی و استیل از جمله، لوله کروم، میل کروم یا شفت کروم، لوله سیلندری کرومی، لوله بالابر و آسانسوری و دیگر محصولات صنعتی مهم این حوزه سهم کوچکی در رشد و تعالی صنعت کشور داشته باشد و پاسخ به نیازهای مشتریان همراه با ارائه اطلاعات، یکی از دغدغه­ هایی است که همواره بدنبال اجرا و انجام آن به بهترین شکل ممکن هستیم. حتی اگر قصد خرید از مجموعه ما را ندارید، می توانید جهت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

2 نظر

  • سلام ووقت بخیر میخواستم بدونم سفارش ساخت قطعه هم میگیریدطرح روبا ابعادبدم که تراشکاری کنیدیاcncوبعد آبکاری باضخامت دلخواه کنید

    • سلام قربان.
      وقت شما بخیر.
      ممنون از اینکه برای ما پیام گذاشتین.
      ما به طور خاص آبکاری میلگرد انجام میدیم.
      اما برای اینکه جواب دقیق تری به شما بدیم نیاز هست تا بدونیم قطعه موردنظر شما دقیقا چی هست.
      لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق تر با این شماره تماس حاصل فرمایید تا در کوتاه ترین زمان مهندسین ما شما رو راهنمایی کنند.
      021-66391000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *