دانستنی هایی درباره میل کروم جک هیدرولیک

امتیاز دهید.

به منظور آشنایی بیشتر با میل کروم جک هیدرولیک، بهتر است ابتدا به اختصار با جک های هیدرولیک آشنا شویم. پس از آن به معرفی میل کروم جک های هیدرولیک پرداخته و انواع آن را بیان می کنیم.

جک هیدرولیک چیست؟

جک هیدرولیک یک عملگر خطی با کورس محدود است که در انواع متعدد و متنوعی طراحی و تولید شده و روانه بازار می‌شود. برخی از این جک ها با توجه به کاربردی که دارند، از ساختاری پیچیده برخوردار هستند. اما رایج ترین نوع جک های هیدرولیک آن دسته از جک هایی هستند که ساختاری ساده دارند.

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که با شنیدن نام جک هیدرولیک پنچری لاستیک ماشین را در ذهنتان متصور می شوید. دلیل این ذهنیت را می‌دانید؟

جک هیدرولیک

همان طور که در جریان هستید، هنگامی که لاستیک پنچر می‌شود، هدایت اتومبیل به سمت بالا برای تعویض تایر الزامی است. جک های هیدرولیک ابزاری مناسب برای بالا بردن خودرو در چنین شرایطی هستند.

در حالت کلی می توان گفت جک های هیدرولیک به منظور بالا بردن و نگه داشتن اجسام سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این ابزار در صنایع کوچک و بزرگ بسیار رایج است. بی شک نبود جک های هیدرولیک در این صنایع می‌تواند مشکلات زیادی را رقم بزند.

ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که هیدرولیک چیست و چگونه آن را در ساختار جک مورد استفاده قرار می دهند؟ برای دریافت پاسخ این سوال همراهمان باشید!

آشنایی با هیدرولیک و نحوه استفاده از آن در جک هیدرولیک

منظور از هیدرولیک انجام دادن کاری با استفاده از تحت فشار قرار دادن مایعات است. گفتنی است که این سیستم به دو شکل باز و بسته به کار گرفته می‌شود. چرخاندن آسیاب با استفاده از آب نمونه ای از سیستم های هیدرولیکی باز است.

در مقابل سیستم های هیدرولیکی باز، سیستم های هیدرولیکی بسته قرار دارند. مایع موجود در این سیستم ها در یک مدار ثابت و معین واقع شده و تنها در همان فضا حرکت می‌کند. غالبا مایع استفاده شده در سیستم های هیدرولیک بسته روغن است. سیستم هیدرولیک بسته را در ساختار جک‌های هیدرولیک مورد استفاده قرار می دهند.

جک هیدرولیک

کاربرد سیستم های هیدرولیک تنها به جک های هیدرولیک محدود نمی‌شود. استفاده از این سیستم ها در ترمز ماشین، بیل مکانیکی، جرثقیل های بزرگ، صنایع هوایی، پل های متحرک و… متداول است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سیستم های نام برده از طراحی ساده ای بهره مند هستند. این سیستم ها که به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند مقدار نیرو را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. انعطاف پذیری فوق العاده و راندمان بالا از جمله مهم‌ترین ویژگی های این سیستم است.

اساس کار جک های هیدرولیک

به یاد داشته باشید که جک های هیدرولیک مجموعه ای متشکل از روغن و قطعات فلزی هستند. این جک ها در ساختار خود از یک اهرم پدالی برخوردار می باشند. شما می توانید پایتان را بر روی این اهرم فشار داده و آن را به اجرای عملکرد وادار کنید. هنگامی که پایتان را روی پدال می فشارید، استوانه قرار گرفته در انتهای جک به سمت بالا به حرکت در می آید. این حرکت در یک نقطه آغاز و در یک نقطه به پایان می رسد. هنگامی که شما با فشردن پدال موجبات ورود فشار به روغن را فراهم می سازید، از سوی دیگر به همان اندازه نیرو دریافت می کنید. این عمل بر اساس قانون پاسکال و علم فیزیک صورت می پذیرد که بررسی آنها از حوصله بحث خارج است.

میل کروم جک هیدرولیک و انواع آن

میل کروم که به طور بسیار گسترده ای در صنایع هیدرولیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سطحی صاف بهره مند است. استفاده از میل کروم در تولید محصولات هیدرولیکی نظیر جک هیدرولیک بسیار رایج است. کروم استفاده شده در ساختار جک هایی که در ادامه از آنها یاد خواهیم کرد، از نوع معمولی است. این جک ها عبارتند از:

تولیدکننده میل کروم ایرانی

جک هیدرولیک صنایع چوب، جک هیدرولیک ماشین‌آلات بسته‌بندی، جک هیدرولیک ماشین‌آلات راه سازی، جک هیدرولیک ماشین‌آلات کشاورزی، جک هیدرولیک صنایع خودرو، جک هیدرولیک کالابر هیدرولیک، جک هیدرولیک صنایع فولاد سازی و …

میلگرد کروم معمولی که از آن با نام میل کروم معمولی نیز یاد می‌شود، در شاخه هایی به طول 6 الی 7 متر و قطر 6 الی 200 میلی متر تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردد.

میلگرد کروم سخت یا میل هارد کروم یکی دیگر از انواع میلگرد جک هیدرولیک موجود در بازار است که تولید آن در شاخه هایی به طول 6 تا 7 متر و قطر 6 تا 200 میلی متر صورت می پذیرد. استفاده از این میلگرد در ساختار جک‌های هیدرولیک رواج دارد که در معرض نفوذ آلودگی و ذرات خارجی سخت قرار دارند. از جمله مهم‌ترین این جک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جک هیدرولیک صنایع درب و فلز، جک هیدرولیک دستگاه های حفاری، جک هیدرولیک دستگاه های معدنی، جک هیدرولیک دستگاه پمپ بتن و…

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *