عوامل مؤثر بر قیمت لوله سیلندری

امتیاز دهید.

مقدمه

یکی از انواع لوله‌های بسیار پرکاربرد در صنایع، از صنایع غذایی گرفته تا صنایع پتروشیمی و خودروسازی و …، لوله سیلندری می‌باشد.

از آنجایی که گستره و میزان کاربرد این لوله‌ها، بسیار وسیع و زیاد است، یکی از مسائلی که توجه مصرف کنندگان این محصولات را به خود معطوف می‌کند، قیمت لوله سیلندری می‌باشد.

در این مطلب ضمن معرفی مختصر این لوله‌ها و جایگاه آنها در صنایع، به عوامل مؤثر بر قیمت آنها خواهیم پرداخت.

لوله سیلندری؛ لوله‌های باکیفیت، مستحکم و بدون نشتی

لوله سیلندری نوعی از لوله فولادی ضد زنگ با دقت بالا است که توسط فرآیند کشش سرد یا نورد گرم پردازش و تولید می‌شود.

از آنجا که دیواره های داخلی و خارجی لوله‌های سیلندری فولادی، فاقد لایه اکسیدی، بدون نشتی تحت فشار بالا، دقت بالا، پرداخت بالا، بدون تغییر شکل در خمش سرد و بدون ترک هستند، این لوله‌ها عمدتاً برای تولید قطعات پنوماتیک یا هیدرولیک استفاده می‌شوند.

مانند لوله‌های سیلندری مورد استفاده در انتقال سیالاتی نظیر روغن که می توانند لوله‌های بدون درز باشند. ترکیب شیمیایی لوله‌های سیلندری معمولاً شامل کربن C، سیلیکون Si، منگنز Mn، گوگرد S، فسفر P و کروم Cr است.

مزیت لوله سیلندری

از آن جایی که لوله‌های سیلندری به دلیل دقت و حساسیتی که در فرآیند ساختشان صورت می‌گیرد و نیز بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب و استاندارد در روند تولید آلیاژشان، لوله‌های مستحکم، مقاوم و بدون نشتی هستند، کاربردهای بسیار و بالطبع تقاضای فراوانی در صنایع مختلف فعال در هر کشوری دارند. از جمله کاربردهای لوله‌های سیلندری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع تولید جک های هیدرولیک
  • خطوط لوله انتقال سیالات
  • لوله دیگ بخار
  • لوله هیدرولیک در صنایع خودروسازی
  • حفاری نفت و گاز و صنایع پتروشیمی
  • صنایع تولید مواد غذایی، آشامیدنی، محصولات لبنی و …
  • صنایع تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی
  • صنایع شیمیایی
  • معدن
  • ساخت و ساز و دکوراسیون و …

عوامل مؤثر بر قیمت لوله سیلندری

از عوامل مؤثر بر قیمت لوله سیلندری می توان به روش ساخت این لوله‌ها که منجر به تولید نوع خاصی از لوله با کاربردهای منحصر به فرد می‌شود، اشاره کرد.

قابل ذکر است که انواع لوله‌های سیلندری از آلیاژ فولاد ST52 تولید می‌شوند. این لوله‌ها بر اساس روش ساخت به دو نوع لوله سیلندری H8 و لوله سیلندری H9 دسته بندی می‌شوند.

لوله‌های H8، لوله‌هایی هستند که در مراحل نهایی تولیدشان، به منظور دستیابی به خواص سطحی مطلوب و بهینه، از روش هونینگ کاری (Honing Process) استفاده می‌شود.

تفاوت این لوله‌ها با لوله‌های H9 در این است که روش پرداخت سطح لوله‌های H9، روش سنگ زنی ساچمه‌ای می‌باشد. قیمت لوله‌های سیلندری بر اساس اینکه در کدام دسته قرار داشته باشند، متفاوت خواهد بود.

از جمله دیگر عوامل مهم مؤثر بر قیمت لوله سیلندری، می توان به ابعاد و کاربرد این لوله‌ها اشاره کرد. همانطور که می‌دانید یکی از مشخصه های اصلی لوله‌های سیلندری، ضخامت این لوله‌ها می‌باشد.

ضخامت آنها حاصل تفریق قطر خارجی و قطر داخلی لوله است. به طور معمول قطر خارجی این لوله‌ها هنگام تولید، عددی در بازه 60 تا 230 میلی متر می‌باشد. برای قطر داخلی نیز این عدد در بازه بین 50 تا 200 میلی متر در نظر گرفته می‌شود.

فروش لوله سیلندری بر حسب کاربرد این لوله‌ها و نیاز واحدهای صنعتی مختلف و درخواست کارفرما صورت می‌گیرد.

بسته به اینکه نیاز صنایع چه بوده و چه نوع لوله سیلندری با چه مشخصاتی اعم از طول، تناژ محصول، ابعاد، ضخامت، کیفیت ساخت، نوع آلیاژ و مواد اولیه به کار رفته در تولید محصول و … مورد نیاز باشد، لوله‌های سیلندری متفاوتی ارائه می گردند.

مؤلفه های فوق الذکر، از جمله اصلی ترین عواملی هستند که می توانند در قیمت این لوله‌ها تأثیر مستقیم داشته باشند.

بررسی قیمت لوله سیلندری در بازار جهانی

پویا استیل برادران؛ تأمین کننده معتبر و مجری فروش لوله سیلندری باکیفیت

مجموعه مجرب و خوش سابقه پویا استیل برادران که چندین سال است در حوزه تأمین و عرضه انواع لوله‌های پرکاربرد در صنعت فعالیت می نماید، با بهره‌گیری از پرسنل متخصص و متعهد سعی در شناخت نیاز بازار به لوله‌های سیلندری نموده است.

از این رو اقدامات لازم را در جهت تأمین باکیفیت ترین انواع لوله‌های سیلندری متناسب با نیاز صنایع انجام داده است.

در مجموعه پویا استیل می توانید ضمن دریافت راهنمایی‌های تخصصی و جامع در حوزه فروش لوله سیلندری، مناسب ترین و بهینه ترین محصول را برای پیشبرد هر چه بهتر و مطلوب تر واحد صنعتی خود تهیه نمایید.

هنگام انتخاب و خرید این محصولات، لیست قیمت لوله سیلندری با توجه به درخواست کارفرمایان گرامی ارائه می‌شود. در این لیست، مشخصات محصولات همراه با قیمت فروش آنها به طور کامل لحاظ شده است.

انواع میله کروم نیز در این مجموعه در کنار طیف گسترده محصولات فولادی و اصل و باکیفیت قابل عرضه می باشند. جهت دریافت قیمت انواع میله کروم نظیر قیمت CK45 می توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط حاصل نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *