نحوه بسته بندی و روکش میله های سیلندری و فولادی

امتیاز دهید.

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد نحوه بسته‌بندی و روکش فولادی اهمیت دارد این است که بر اساس قوانین علمی و معقول بسته‌بندی آنها انجام شود. در این صورت زمان باربری لوله‌ها به آنها ایراد و آسیبی وارد نخواهد شد.

زمان نگهداری از لوله‌های فولادی، لوله‌ها به هیچ عنوان نباید به صورت مستقیم روی زمین انباشت شوند. فاصله لایه های حفاظتی لوله‌ها با زمین نباید کمتر از ۲۰ میلیمتر باشد. جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار و رطوبت به درون لوله‌های سیلندری باید به خوبی برخی از نکات رعایت گردد.

انتهای لوله‌های فولادی نیاز است که به وسیله لایه های پلاستیکی مخصوص و یا کیسه های بسته‌بندی محافظت گردند تا گرد و غبار وارد آنها نشود.

بسته بندی میله های سیلندری

نکاتی در مورد نحوه بسته‌بندی و روکش میله های سیلندری و فولادی

برخی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که در مورد نحوه بسته‌بندی و روکش اهمیت دارد و باید به آن دقت داشته باشید عبارت است از :

  1. توجه به قفسه بندی میله ها

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد نحوه بسته‌بندی میله های سیلندری و میله های فولادی اهمیت زیادی دارد قفسه بندی میله ها می‌باشد. قسمت ذخیره سازی لوله‌های سیلندری باید به وضوح مشخص باشد. لوله‌های فولادی به گونه ای هستند که بر اساس شماره کوره و مواد لوله‌ها دسته بندی می‌شوند.

قفسه هر یک از لوله‌ها با مشخصات متفاوت مشخص خواهد شد. این مسئله زمان بسته‌بندی لوله‌ها اهمیت زیادی دارد. لوله‌های سیلندری که به وسیله فرآیند نورد سرد تولید شده‌ اند در هوای آزاد نباید نگهداری شوند.

  1. مراقبت از تسمه هایی که برای نصب لوله‌ها استفاده می‌شود

مراقبت از تسمه های میله ها یکی دیگر از نکاتی است که زمان بسته‌بندی هر یک از انواع میله های فولادی اهمیت دارد. باید با استفاده از تجهیزات متنوع از تسمه های میله ها مراقبت شود. تسمه ها در واقع به عنوان بست های فولادی شناخته می‌شوند که به صورت بلند و باریک تولید می‌شوند. این تسمه ها به طور کامل دور لوله‌ها پیچیده می‌شوند و سپس با گیره محکم می گردند.

از انواع میله ها باید به خوبی مراقبت شود. زمان بلند کردن و جابجا کردن ورق ها میله ها نباید کشیده شوند. چرا که در این صورت دچار مشکل می گردند و پاره می‌شوند. تسمه هایی که دور میله های فولادی و میله‌ های سیلندری کشیده می‌شوند جنس متفاوتی دارند.

  1. استفاده از لوازم ایمنی برای بسته‌بندی میله های فولادی و سیلندری

یکی دیگر از قوانینی که در مورد نحوه بسته‌بندی میله های فولادی و میله های سیلندری اهمیت دارد قانون استفاده از لوازم ایمنی می‌باشد. لوازم ایمنی شامل کفش مخصوص، کلاه ایمنی، دستکش، عینک مناسب، و غیره است. بسیاری از افراد به استفاده کردن از لوازم ایمنی اهمیت نمی دهند. چرا که برخی از افراد فکر می کنند، بسته‌بندی لوازم و لوله‌ها بدون لوازم ایمنی اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. لوله‌های فولادی سنگین هستند به همین دلیل آسیب جدی به افراد وارد می کنند.

  1. انبارداری میله ها

از دیگر نکاتی که زمان بسته‌بندی هر یک از انواع میله های فولادی و میله های سیلندری اهمیت دارد دقت در زمان انبارداری می‌باشد. درست است که انبارداری هر یک از لوله‌ها به دلیل مقاومت در برابر رطوبت با نهایت دقت انجام می‌ شود. اما باید به فاکتورهای دیگری که زمان باربری میله ها اهمیت دارد دقت نمایید. در قسمت انبار، لوله‌های فولادی به هیچ عنوان با سطح زمین نباید تماس داشته باشند. هر یک از میله ها دارای پوشش محافظ می باشند.  هر از چند گاهی باید لوله‌ها بازرسی شوند. دمای محیط نگهداری از لوله‌ها باید خشک و مناسب باشد. امکان ورود هوا به درون انبار باید کم باشد تا لوله‌ها دچار آسیب نشوند.

  1. نحوه حمل میله های فولادی و میله های سیلندری

نحوه حمل میله های فولادی یکی دیگر از نکاتی است که در مورد نحوه بسته‌بندی و روکش میله ها باید به آن دقت داشته باشید. زمان حمل لوله‌های فولادی باید توجه کنید که به آنها آسیبی وارد نگردد. در عین حال نیاز است که مواظب باشید زمان حمل لوله‌ها به افراد آسیبی وارد نشود. زمان حمل لوله‌ها باید توجه کنید که خراشی به سطح لوله‌ها وارد نشود. آسیب به انواع لوله‌ها موجب سوراخ شدن آنها خواهد شد. لوله‌های فولادی را نیاز است که با استفاده از تجهیزات مناسب بسته‌بندی کنید.

خصوصیات لوله سیلندری

پویا استیل هر یک از انواع لوله ‌های فولادی و لوله‌های سیلندری را بر اساس استانداردهای بین‌المللی بسته‌بندی می‌کند. بسته‌بندی هریک از انواع آنها را به گونه ای انجام می‌دهد که رطوبت و گرد و غبار وارد آنها نشود. تمامی استانداردهای بین‌المللی جهت بسته‌بندی انواع لوله‌های فولادی و سیلندری توسط شرکت رعایت خواهد شد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *