لوله سیلندری استیل؛ از کاربرد تا مزیت های این لوله سیلندری

امتیاز دهید.

لوله‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای صنعتی هستند که در صنایع مختلف ماشین سازی، کارخانه ها، صنایع مکانیکی و … مورد استفاده قرار می گیرند. لوله سیلندری استیل، یکی از معروف ترین لوله‌های سیلندری است که می‌تواند برای صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به ویژگی های فوق العاده فلز استیل، این فلز در بسیاری از ابزارهای صنعتی به کار می رود. به همین خاطر، انتخاب لوله سیلندری ساخته شده با استیل می‌تواند برای بسیاری از صنایع مفید باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های مختلف لوله‌های سیلندری استیل آشنا کنیم.

لوله سیلندری استیل چیست؟

لوله سیلندری یکی از انواع لوله‌های تولید شده در کشورهای جهان است که با سطح مقطع بزرگ و توخالی به تولید می رسد. لوله سیلندری با فلز استیل در صنایع سنگین کاربرد بسیار زیادی دارد. به طور مثال، برای ساخت خودروهای سنگین مانند جرثقیل، از لوله سیلندری استفاده می‌شود.
اگرچه برخی از لوله‌های سیلندری از جنس فولاد یا کروم هستند؛ اما لوله‌های سیلندری که با استیل نیز طراحی می‌شوند، کیفیت خوبی دارند.

اکثر لوله‌های سیلندری استیل بدون درز به تولید می رسند. به این دلیل که باید مقاومت بسیار زیادی در برابر نیرو داشته باشند. بدیهی است که وجود یک درز بر روی لوله سیلندری، باعث کاهش مقاومت آن می‌شود. لوله سیلندری با دو روش سرد و گرم جوش داده می‌شوند و می توانند برای صنایع مکانیکی که بر اساس فشار بالا هستند، مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد لوله سیلندری

ویژگی های بارز لوله‌های سیلندری

هر یک از محصولات پویا استیل بر اساس نیاز صنایع مختلف، پرکاربرد هستند. لوله سیلندری به دلیل اینکه مقاومت بالایی دارد، می‌تواند در بسیاری از صنایع سنگین مورد استفاده قرار گیرد. ضخامت لایه های داخلی لوله‌های سیلندری متغیر و به دو صورت لوله سیلندری H8 و لوله سیلندری H9 می‌باشد.

سطح داخلی لوله‌های سیلندری باید براق و صیقلی باشد تا بتواند مایعات مورد نیاز برای صنایع را از داخل خودش عبور دهد. بنابراین، بهترین لوله سیلندری استیل باید دارای سطح داخلی صیقلی و صافی باشد. لوله‌های سیلندری دارای مقاومت بالایی در برابر نشت می باشند و همین موضوع، یکی از مزیت‌های لوله‌های سیلندری محسوب می‌شود.

مزایای لوله سیلندری تولید شده با استیل در صنعت

لوله سیلندری به دلیل اینکه با فرآیند خاصی و بدون درز به تولید می رسد، می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. استیل به عنوان یک فلز ضد زنگ، می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده جهت ساخت لوله سیلندری باشد.

  • جذب بهتر و بیشتر انرژی
    طراحی لوله سیلندری باید به گونه ای باشد که بتواند انرژی را سریع تر و بهتر جذب کند. به همین خاطر، اموری که با کمک لوله‌های سیلندری انجام می‌شوند، سرعت بسیار بالایی دارند.
  • اصطکاک پایین
    یکی دیگر از مزیت‌های لوله‌های سیلندری استیل این است که اصطکاک بسیار پایینی دارند. دلیل این موضوع هم قطر بسیار کم این لوله‌ها هستند.
  • سبک بودن لوله‌های سیلندری
    یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت‌های لوله‌های سیلندری این است که وزن بسیار پایینی دارند. به همین خاطر، حمل و نقل لوله سیلندری و انواع دیگر لوله‌های سیلندری با سهولت انجام می‌شود.
    • دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل شکستن، جوش دادن و فشار
    یکی دیگر از مزیت‌های لوله سیلندری استیل، مقاومت بالای این لوله در برابر شکستن، جوش دادن و فشار است. لوله‌های سیلندری استیل به دلیل اینکه از فلز استیل تولید شده اند، دارای این خواص مکانیکی می باشند.
  • داشتن خاصیت ضربه‌گیری
    از دیگر مزیت‌های لوله سیلندری این است که می‌تواند خاصیت ضربه‌گیری هم داشته باشد. به همین خاطر، لوله‌های سیلندری می توانند در صنایع ساختمان سازی هم مورد استفاده قرار گیرند.
مزیت لوله سیلندری

کاربرد لوله سیلندری ساخته شده با استیل؛ این لوله‌ها در کدام صنایع به کار می روند؟

لوله سیلندری ساخته شده با استیل می‌تواند در بسیاری از صنایع به کار برود. به خصوص اگر در صنایع نیاز به انجام کارهای سنگین با کمک لوله‌های سیلندری باشد. لوله‌های سیلندری استیل می توانند برای صنایع ساختمان سازی، ماشین سازی، صنایع راهسازی و … به کار برند. در ادامه به برخی از کاربردهای رایج لوله‌های سیلندری استیل اشاره می کنیم.

  • ساخت جک ‌های هیدرولیکی
  • ساخت انواع جرثقیل‌ ها و ماشین‌آلات سنگین
  • قابل استفاده برای صنایع ساختمان سازی
  • قابل استفاده برای ساخت انواع ادوات راهسازی و عمرانی
  • ساخت ماشین‌آلات کشاورزی
  • ساخت جک دستگاه ‌های پرس
  • ساخت سیلندرهای خاص
  • ساخت انواع جک های صنعتی

سخن پایانی

لوله سیلندری استیل یکی از انواع لوله‌های صنعتی است که به دلیل مقاومت بالا در مقابل زنگ زدن، ضربه، کشش و شکستگی، به یکی از بهترین لوله‌های سیلندری تبدیل شده است. لوله‌های سیلندری استیل می توانند برای صنایع مختلف به ویژه صنایع سنگین مورد استفاده قرار گیرند.
کیفیت بالای لوله سیلندری اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید بهترین لوله سیلندری، باید با دقت زیادی صورت گیرد. پویا استیل به عنوان یکی از بهترین فروشگاه ها در زمینه فروش لوله‌های سیلندری محسوب می‌شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *