لوله صنعتی یک وسیله بسیار پرکاربرد

امتیاز دهید.

شاید نام لوله صنعتی را بسیار زیاد شنیده باشید. این وسیله از جنس فولاد کربن است. این محصول کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارد و توانسته است موجبات آسایش و راحتی را برای انسان ها به وجود آورد.

با وجود این لوله‌ها بسیاری از مشکلات افراد در صنایع مختلف برطرف شده است. پس‌ اگر می خواهید در رابطه با این لوله‌ها اطلاعات مفیدی به دست آورید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

یکی از ویژگی های مثبت این محصول کاربرد های زیاد آن

لوله صنعتی به روش های مختلفی تولید می‌شود. می‌ توان‌ گفت روش اصلی تولید این‌ محصول شکل دهی ورق سیاه می‌ باشد. کاربرد های این وسیله بسیار زیاد است و از آن بیشتر در مصارف صنعتی و ساختمان سازی استفاده می‌شود.

از این محصول در پروژه‌های ساختمانی، صنایع پتروشیمی، پل های فلزی، انتقال سیالات، کارخانه ها، تجهیزات ایمنی راه ها، انتقال نفت و گاز استفاده می‌شود.

این محصول دارای انواع مختلفی می‌باشد که افراد می‌ توانند با توجه به نیاز خود یکی از انواع این لوله‌ها را تهیه کرده و از آنها استفاده نمایند. لوله گالوانیزه: این لوله مقاومت بسیار بالایی در برابر اسید و زنگ‌زدگی دارد.

وزن آن متوسط و سبک می‌باشد و رنگ این لوله‌ها تیره و خاکستری است. لوله آلیاژی: یکی از ویژگی‌ های بسیار مهم لوله آلیاژی مقاومت بالای آن در برابر حرارت می‌باشد. در صنایع شیمیایی و صنایع برق از این لوله بسیار استفاده می‌گردد.

لوله صنعتی

لوله چدنی: این لوله نیز دارای ویژگی‌ های بسیار مهمی می‌باشد که آن را از سایر محصولات بسیار متمایز می‌کند. این ویژگی ها شامل ضخامت بالا، عدم یخ زدگی و ترکیدگی، بالا بودن عمر مفید، مقاومت بالا در برابر فشار و لرزش، فرسودگی بسیار کم در دراز مدت، قیمت بسیار مناسب، جلوگیری از صدا های آزار دهنده، ممانعت از خروج بوی بد فاضلاب می باشند.

این ویژگی ها جزو ویژگی های بسیار مهم در لوله‌های چدنی است که سبب می‌ شود افراد در صنایع مختلف تمایل داشته باشند از این لوله‌ها استفاده کنند. مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی و طول عمر زیاد آن سبب می‌شود که افراد با یکبار هزینه کردن تا سالیان سال بتوانند از مزایا و ویژگی این نوع لوله‌ها بهره مند شوند.

بررسی ویژگی های لوله صنعتی

لوله صنعتی دارای ویژگی‌ های بسیار زیادی می‌باشد. اگر بخواهیم به بررسی مهم‌ترین ویژگی آنها بپردازیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم.

تنوع بالا در کیفیت و جنس، بدون درز بودن این محصول، قیمت بسیار مناسب، ضخامت بالا، جوش پذیری عالی، جنس مقاوم، سایز های متنوع و مختلف و … جزو ویژگی های این نوع لوله‌ها می باشند.

برای افرادی که می خواهند از این لوله‌ها استفاده کنند و آن را در صنایع مختلف به کار ببرند این ویژگی ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مراحل مختلفی برای تولید این نوع لوله‌ها وجود دارد. در مرحله اول برای تولید این لوله‌ها ابتدا برشکاری انجام می‌شود. نوار های ورق متناسب با اندازه محیط لوله آماده می‌شوند. در مرحله بعدی این ورق ها را به لوله تبدیل می کنند. بعد از این مرحله درز لوله جوشکاری می‌گردد.

در نظر داشته باشید که جوشکاری به دو صورت انجام می‌گیرد. جوشکاری به روش القایی و جوشکاری به روش مقاومتی جزو این دو روش جوشکاری می‌باشد.

بعد از جوش زدن براده‌برداری انجام می‌گیرد. سپس لوله‌های فولادی را به شاخه های مساوی و هم اندازه تقسیم بندی می کنند. بعد از پایان این مراحل حتماً باید کیفیت محصول بررسی و بازرسی شود. این قسمت بسیار مرحله مهم و حیاتی می‌ باشد. زیرا می‌تواند در نتیجه نهایی تاثیر گذار باشد.

هر چقدر این محصول از کیفیت بالایی برخوردار باشد می‌تواند وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و رضایت مشتری و خریدار را جلب نماید.

ویژگی های مثبت لوله صنعتی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی لوله صنعتی بپردازیم. تا شما بهتر و بیشتر با این محصول و نوع تولید و کاربرد های آن آشنا شوید.

لوله‌های صنعتی در مقایسه با سایر لوله‌ها از مقاومت و ضخامت بالایی برخوردار هستند و می‌ توان از این لوله‌ها در مسافت های بسیار طولانی برای انتقال گاز و نفت و … استفاده کرد.

البته در نظر داشته باشید اگر می خواهید این لوله‌ها را خریداری کنید بهتر است از افرادی که در این زمینه تخصص و تبحر کافی و لازم را دارند مشورت بگیرید.

به این ترتیب می‌ توانید یک خرید درست و بسیار مقرون به صرفه داشته باشید. در نظر داشته باشید در خرید این لوله‌ ها کیفیت حرف اول را می زند. اگر از محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت استفاده کنید ممکن است در مدت زمان کوتاهی شما را با مشکلات بسیار زیادی روبرو سازند.

پس در هنگام خرید به کیفیت محصول و مقاومت آن در برابر عوامل مختلف توجه کنید. تا به این صورت خریدی آگاهانه و بسیار مقرون به صرفه داشته باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *